نوشته شده توسط : fereshteh

ماژول اعمال سیاست ها و محدودیت ها در یک نگاه

 

شاید در نگاه اول اعمال محدودیت در سازمان ها امر جالبی به نظر نرسد اما اگر اعمال سیاست ها و محدودیت های سازمانی با هدف افزایش نظم و بالارفتن بهره وری سازمان تدوین شود، به یک امر مفید و غیر قابل انکار تبدیل خواهد شد .

 

ماژول اعمال سیاست ها و محدودیت های ویپینگ نیز به سازمان شما کمک خواهد کرد تا به آسانترین روش و بهترین ابزارها و اعمال سیاست های دلخواه و متنوع در سیستم مرکز تلفن ویپ سازمان ، به اهداف عالیه ذکر شده در سازمان برسید .

 

ماژول اعمال سیاست ها و محدودیت های ویپینگ یک جایگزین مناسب ، کامل و بومی از ماژول Custom Context برای الستیکس و ایزابل و FreePBX می‌باشد که در جهت سیاست گذاری تماس های سازمان شما توسعه داده شده است . این ماژول دارای ۳ زیر ماژول با عناوین زیر می‌باشد :

 

 

  1. مدیریت زمانی مکالمات
  2. مدیریت ارتباطات داخلی
  3. مدیریت تماس با خارج از کشور

 

در ادامه به معرفی قابلیت‌های هر ۳ زیر ماژول خواهیم پرداخت .

 

390,000 تومان

-

1

+ افزودن به سبد خرید

voiping

مدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت هامدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت هامدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت هامدیریت مکالمات ماژول کاستوم کانتکست خارج از کشور در اعمال سیاست ها و محدودیت هاویرایش اطلاعات در مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت هاسیاستها و محدودیت ها

 

مدیریت زمانی مکالمات ( مدیریت بر حجم و زمان مکالمات پرسنل سازمان)

 

اولین مورد از این مجموعه‌ی شگفت انگیز ، اعمال محدودیت زمانی برای مکالمات پرسنل می‌باشد . شما این امکان را خواهید داشت تا برای تک تک کارمندان خود به صورت کاملا جداگانه و سفارشی ، محدودیت بر حجم مکالمات و محدودیت بر زمان مکالمات اعمال نمایید .

 

به عنوان مثال آقای X فقط از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر می‌توانند با تلفن صحبت نمایند و در خارج از این بازه تماس‌های وی به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد .

 

و یا برای مثالی دیگر خانم Y در طول روز می‌توانند فقط ۱۰ دقیقه مکالمه با خارج از سازمان داشته باشند و پس از اتمام این اعتبار این فرد نتواند با خارج از سازمان تماسی بگیرد .

 

و یا برای مثالی دیکر آقای X اجازه تماس با خارج از سازمان را در کل ندارند و فقط می‌توانند به تماس‌های ورودی پاسخ دهند .

 

و یا حتی پیچیده تر : خانم Y می‌توانند ۱۰ دقیقه با بیرون تماس بگیرند و کلا ۳۰ دقیقه با خارج از سازمان صحبت نمایند . ( ۲۰ دقیقه اجازه برای پاسخ دادن به تماس‌های ورودی دارند)

 

اما قابلیت بزرگی در این ماژول قرار داده شده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام اتمام اعتبار کاربر برای دریافت تماس از خارج از سازمان ، ارتباط قطع نشده و به یک مسیر جایگزین برای برقراری ارتباط فرستاده شود .

 

به این ترتیب، شما به سادگی توانستید برای هر کارمند محدودیت جداگانه و سفارشی مطابق سیاست های سازمان خود اعمال کنید.

 

بسته نرم افزاری اعمال سیاست ها و محدودیت ها

 

 

مدیریت مکالمات خارج از کشور

 

اگر قصد کنترل و اعمال سیاست روی تماس های گرفته شده از سازمان با خارج از کشور را دارید، این بخش از بسته نرم افزاری ما مورد توجه شما قرار خواهد گرفت .

 

شما می توانید انتخاب کنید که تماس های با مقصد  گروه بندی داخلی ها در الستیکس خارج از کشور بدون هیچ درنگی سریعا قطع شود و یا برای برقراری ارتباط با خارج از کشور از کاربر رمز عبور دریافت کند که این رمز عبور توسط شما در سیستم ذخیره شده است .

 

در کنار این تنظیمات ، این امکان وجود دارد تا شما بتوانید برخی از کارمندان خود را در سازمان از اعمال این محدودیت ها مستثنی کرده و به آن ها اجازه بدهید تا بدون محدودیت با خارج از کشور تماس برقرار کنند .

 

اگر مایل هستید تا تمامی تماس های خارج از کشور در سازمان تحت کنترل شما باشد، نگران نباشید زیرا با استفاده از این ماژول و فعالسازی ارسال گزارشات به ایمیل ، گزارش هر تماس به مقصد خارج از کشور برای شما به لحظه ایمیل شده و به این ترتیب کنترل کاملی از آنچه به عنوان تماس خارج از کشور در سازمان شما وجود دارد، در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مدیریت مکالمات خارج از کشور در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

 

مدیریت ارتباطات داخلی

 

استفاده از این ماژول نیز بسیار ساده است . شما می‌توانید به صورت نامحدود قانون برای تماس های داخلی تعریف کنید.

 

شما به راحتی با این ماژول می‌توانید پرسنل سازمان خود را گروه بندی نمایید و برای هر گروه یک قانون مشخص وضع نمایید و یا برخی از کارمندان خود را در این قانون‌ها مستثنی کنید .

 

به عنوان مثال قانونی وضع نمایید تا فقط پرسنل واحد بازرگانی بتوانند با یکدیگر صحبت نمایند و هیچ واحد دیگری نتواند با واحد بازرگانی مکالمه ای داشته باشد به غیر از مدیریت مجموعه .

 

یا قانونی وضع نمایید که فقط منشی و یا مدیران ارشد بتوانند با مدیریت کل سازمان مکالمه تلفنی داشته باشند .

 

و هزاران سناریو که به راحتی با این ماژول قابل پیاده سازی خواهد بود .

 

مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

 

ویرایش اطلاعات در مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

 

بسته نرم افزاری اعمال سیاست ها و محدودیت ها مناسب چه سازمان هایی می­ باشد؟

 

این محصول در تمامی سازمان هایی که دارای مرکز تلفنی ویپ مبتنی بر استریسک هستند ضروری می‌باشد . شما با دریافت این محصول و استفاده از آن می‌توانید به راحتی سیاست های خود را در زمینه ارتباطات سازمانی اعمال نموده و از نحوه کار آن برای همیشه به صورت کاملا درست و بهینه مطمئن باشید .

 

توجه

مباحث شیفت بندی پرسنل در این ماژول به درستی پیاده سازی شده است . به عنوان مثال یک داخلی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ممکن است برای یک پرسنل باشد و همان داخلی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر در اختیار یک پرسنل دیگر باشد . تمامی قوانین برای پرسنل وضع می‌شوند ، نه برای داخلی‌ها .

 

با خرید بسته نرم‌افزاری سیاست‌ها و محدودیت‌های ویپینگ چه امکاناتی نصیب من می شود؟

 

سه ماژول مجزا برای مدیریت ارتباطات پرسنلی با تمامی امکانات ذکر شده در بالا

نصب رایگان این بسته نرم‌افزاری توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

قابلیت Follow ME در ایزابل

 

در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به یکی از پرکاربردی ترین و جالب ترین قابلیت های این سیستم تلفنی می رسیم که Follow me نام دارد.

 

با استفاده از این قابلیت می توانید یک  داخلی را هر زمانی که خواستید که دنبال کنید ، با یک مثال قطعا بهتر متوجه خواهید شد.

 

درک بهتره Follow me

 

برای مثال فرض کنید در سازمان شما کارمندی هست که به هر نحوی شده باید تماسش را پاسخ دهد خب در اولین مرحله شما تماس را به داخلی خودش وصل می کنید ، ممکن است این کارمند دارای  دو تنظیمات Follow me در ایزابل دفتر کار باشد و دو داخلی داشته باشد پس اگر داخلی اول پاسخ گو نبود تماس به داخلی دوم منتقل می شود و اگر این داخلی هم پاسخگو نبود تماس به شماره موبایل فرد منتقل شود و  اگر باز هم پاسخگو نبود تماس به تلفن منزلش منتقل شود ، در واقع شما می توانید این سناریو را تا بی نهایت ادامه دهید.

 

دسترسی به تنظیمات Follow me

 

برای دسترسی به تنظیمات Follow me  در ایزابل هم می توانید در ویرایش یک داخلی گزینه  Add Follow Me Settings را از بالا انتخاب کنید و هم می توانید تنظیمات Follow me را از منو سمت چپ انتخاب و داخلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

قابلیت Follow me در ایزابل

 

 

تنظیمات Follow me

 

در این قسمت هم به پیروی از قسمت گذشته دوره آموزش ایزابل و هم چنین سطح آموزش فقط به تنظیمات مهم و  کاربردی تر می پردازیم.

 

در تنظیمات Follow me گزینه های متعددی وجود دارد

 

Disable  خاصیت Follow me  را از کار می اندازد

Initial Ring Time زمان تنظیمات فالومی در ایزابل زنگ خوردن داخلی اصلی را مشخص می کند

Ring Strategy استراتژی زنگ خوردن را مشخص می کند . مهم ترین آنها شامل:

RingallV2: در  این استراتژی داخلی اصلی زنگ می خورد بعد از زمان مشخص شده داخلی های بعدی شروع به زنگ خوردن می کنند ولی داخلی های قبلی کماکان زنگ می خورند

Ringall : این حالت دقیقا مانند  حالت قبلی هست با این تفاوت که داخلی های قبلی قطع می شوند و در یک زمان تنها یک داخی زنگ می خورد

Ring Time : زمان زنگ خوردن هر داخلی به غیر از داخلی اصلی را مشخص می کند

Follow-Me List : لیست داخلی هایی است که به نوبت زنگ می خوردند در استراتژی های مختلف ترتیب آن ها می تواند مهم باشد. داخلی های را می تواند از لیست انتخاب کنید و یا به صورت دستی تاریخچه ایزابل وارد کنید و بعد از هر شماره Enter بزنید . در صورتی که در لیست می خواهید از شماره شهری (موبایل و یا تلفن ثابت) استفاده کنید در انتهای آنها باید از علامت “#”   استفاده کنید وحتما توجه داشته باشید که اگر از پیش شماره برای تماس با بیرون استفاده می کنید آن را نیز قبل از شماره حتما وارد کنید.

 

آموزش ایزابل

 

توجه

در صورت استفاده از خط شهری آنالوگ برای تماس با خارج ، لیست با رسیدن به خط شهری تمام می شود حتی اگر خط شهری پاسخ گو نباشد ولی در صورت استفاده از خطوط دیجیتال این مشکل وجود ندارد.

Play Music On Hold : در آموزش ایزابل  صورتی که تمایل داشته باشید برای تماس گیرنده در زمان انتظار پاسخگویی به جای بوق موزیک انتظار پخش شود می تواند از این لیست گروه موزیک انتظار را انتخاب کنید.

Destination if no answer: : در این قسمت می تواند مقصد تماس بعد از بررسی کامل لیست را مشخص کنید



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

ضبط مکالمات یک داخلی در ایزابل

 

در قسمت قبل از مجموعه آموزش ایزابل ساخت یک داخلی ساده را  آموزش دادیم در این قسمت از آموزش می خواهیم به تنظیمات ضبط مکالمه در یک داخلی بپردازیم.

 

برای ضبط مکالمه یک داخلی کافی است در تنظیمات آن داخلی به بخش  Recording Options برویم و تنظیمات را اعمال کنیم . به صورت پیش فرض تنظیمات ضبط مکالمه یک داخلی ضبط مکالمات در ایزابل فعال نیست و همه تنظیمات روی Don’t Care یا بی اهمیت قرار دارد در این حالت در شرایطی که On Demand Recording فعال باشد با وارد کردن کد *۱ در هر زمان از مکالمه می توان اقدام به ضبط آن مکالمه کرد ( توجه داشته باشید که کد های ویژه استریسک قابل ویرایش هستند و کد پیش فرض برای ضبط مکالمه *۱ می باشد ، در قسمت های آینده مجموعه آموزش ایزابل ویرایش این کد ها را آموزش خواهیم داد).

ضبط مکالمات در ایزابل

ضبط مکالمه در ایزابل

چهار حالت ضبط مکالمه داخلی  در ایزابل در نظر گرفته شده است که هر کدام را می توانیم به سه حالت تنظیم کرد این سه حالت به شرح زیر می باشند

 

Always : در این حالت تمام مکالمات آن وضعیت از داخلی ضبط خواهد شد .

Don’t Care : در این حالت مکالمات ضبط نمی شوند ولی با فعال بودن On Demand Recording  و گرفتن کد *۱ می توان مکالمات را ضبط کرد .

never : در این حالت به هیچ وجه مکالمات آن وضعیت از داخلی ضبط نخواهد شد .

 

 

وضعیت های ضبط مکالمه در ایزابل

 

Inbound External Calls : بدین معناست که مکالمات ورودی به داخلی ، از خارج از سرور ایزابل باشد . ( خارج از سرور ایزابل یعنی اینکه مکالمه از یک سرور دیگر و یا خط شهری به آن داخلی وصل شده باشد )

Outbound External Calls :  بدین معناست که آموزش ایزابل مکالماتی که از این داخلی به خارج از سرور ایزابل برقرار می شود .

Inbound Internal Calls : به معنای تماس های وارد شده به این داخلی از داخلی های دیگر همان سرور می‌باشد .

Outbound Internal Calls : مربوط به تماس های خارج شده از این داخلی که مقصد آن داخلی های دیگر همان سرور است می باشد .

 

 

ویژگی Record Priority Policy در ایزابل

 

 

این ویژگی به معنای اولویت ضبط مکالمه می باشد ، این ویژگی را با یک مثال توضیح می دهیم تا بهتر متوجه شوید :

 

فرض کنید برای داخلی ۲۰۱   شما Outbound Internal Calls را روی Always قرار داده اید و در دخلی ۲۰۲ شما Inbound Internal Call  را روی never قرار داده اید ، در مثال ما داخلی ۲۰۱ یک تماس با داخلی ۲۰۲  بر قرار می کند طبق تنظیمات داخلی ۲۰۱  مکالمه باید ضبط شود و طبق تنظیمات داخلی ۲۰۲ مکالمه نباید ضبط شود . تاریخچه ایزابل در این وضعیت ایزابل به سراغ ویژگی  Record Priority Policy  می رود و هر کدام اولویت بیشتری داشتند طبق تنظیمات آن عمل خواهد کرد . مثلا در مثال بالا اگر Record Priority Policy در داخلی ۲۰۱ روی ۱۰ تنظیم شده باشد و در داخلی ۲۰۲ روی ۵  سیستم اقدام به ضبط مکالمه خواهد کرد.

 

توجه

توجه داشته باشید در صورتی که ضبط مکالمه در OUTBOUND ROUTE یا INBOUND ROUT فعال باشد همیشه این تنظیمات از اولویت بالا تری برخوردار هستند.

 

 

مشا هده مکالمات ضبط شده در ایزابل

 

 

برای مشاهده مکالمات ضبط شده در ایزابل کافی است از منوی سمت چپ pbx را انتخاب و سپس از زیر منوی آن Calls Recordings را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده  با کلیک روی دکمه  Show filter به راحتی می توانید مکالمات ضبط شده را مشاهده و جستجو کنید .

 

 

دوره آموزش ایزابل

 

 

مسیر فایل های ضبط شده توسط ایزابل

/var/spool/asterisk/monitor   می باشد که به ازای هر سال نیز یک فولدر با نام آن سال ایجاد می شود . در فولدر سال ، ۱۲ فولدر برای هر ماه و در فولدر  هر ماه ، به تعداد روز های ماه فولدر ایجاد می شود و فایل های صوتی به صورت Wave در آن ها ذخیره می شوند .

 

 

توجه

 

در قسمت های قبل مجموعه آموزش ایزابل هم بر این مسئله تاکید کردیم که ضبط مکالمه در ایزابل بار زیادی برای پردازنده خواهد داشت پس قبل از فعال کردن این ویژگی بیشتر به اهمیت آن توجه کنید



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

صندوق صوتی در ایزابل

 

در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل مانند قسمت قبل به یکی دیگر از ویژگی های داخلی می پردازیم

 

صندوق صوتی

 

شاید با اسم پیغام گیر در تلفن های معمولی بیشتر آشنا باشید ، صندوق صوتی در واقع همان پیغام گیر است البته با امکانات بیشتر ، یکی از ویژگی های جالب مراکز تماس امکان voice  mail در ایزابل  صندوق صوتی برای هر داخلی می باشد ، بدین شکل که در صورتی که شخصی با شما تماس می گیرد بستگی به تعاریف شما ( مثلا در زمان اشغالی خط ) به صندوق صوتی هدایت می شود.

 

پیام های ضبط شده را می توان از طریق تلفن چک کرد البته از ویژگی های  ایزابل امکان مشاهده پیام ضبط شده در پنل وب کاربر و هم امکان ارسال پیام به Email کاربر وجود دارد.

 

 

فعال کردن صندوق صوتی (Voice mail ) برای یک داخلی در ایزابل

 

 

برای فعال کردن قابلیت صندوق صوتی کافی است به بخش تنظیمات Voice mail در تنظیمات داخلی برویم.

 

به صورت پیش فرض Voicemail فعال نیست برای فعال کردن آن در ایزابل باید وضعیت Status) ( را روی Enabel قرار دهید.

 

صندوق صوتی در ایزابل

 

آموزش صندوق صوتی در ایزابل

 

  • Voicemail password: کلمه عبور صندوق صوتی می باشد که باید به صورت عدد وارد شود
  • Email Address : آدرس پست الکترونیکی ویس میل در ایزابل که ایزابل پیام ضبط شده را به آن ارسال کند
  • Email Attachment : این قسمت را می توانید به حالت Yes و یا No قرار دهید در صورتی که این قسمت روی Yes باشد فایل پیغام صوتی به Email الصاق شده و ارسال می شود
  • Play CID : در صورتی که روی Yes تنظیم شده باشد شماره شخصی که پیغام را گذاشته است در ابتدا پیغام به صورت صوتی گذاشته می شود
  • Play Envelope: در صورتی که این قسمت روی Yes باشد تاریخ و ساعت پیام هم به صورت صوتی به ابتدای پیغام اضافه می شود.
  • Delete Voicemail : این قسمت اگر بر روی Yes تنظیم شده باشد بعد از ارسال موفق پیام صوتی به پست الکترونیکی پیام از روی ایزابل پاک خواهد شد.
  • VM Options : در این قسمت می توانید بعضی تنظیمات پیشرفته تر را به صندوق صوتی اضافه کنید.

 

 

در زیر چند نمونه از این تنظیمات را توضیح می دهیم:

 

 

  1. Maxmsg این متغیر حداکثر تعداد پیام های یک صندوق صوتی را مشخص می کند
  2. Minsecs حداقل طول پیغام ضبط شده را ایزابل چیست مشخص می کند به صورت پیش فرض ۰ در نظر گرفته شده است
  3. Maxsilence حداکثر میزان سکوت را در یافت می کند  در واقع بدین معناست که در صورت فعال شدن صندوق صوتی اگر تماس گیرنده هیچ صحبتی نکرد سیستم چقدر منتظر بماند . این مقدار به صورت پیش فرض برابر ۰ است یعنی تشخیص سکوت خاموش می باشد.
  4. Format این متغییر هم در واقع فرمت فایل ضبط شده را مشخص می کند . که می تواند یکی از این چهار مقدار را بگیرد wav49 ، gsm ، wav ، g723sf

 

 

 

انتقال تماس های یک داخلی به صندوق صوتی در ایزابل

 

 

در ایزابل در صورت فعال بودن صندوق صوتی به صورت پیش فرض در صورت اشغالی و یا در دسترس نبودن و یا پاسخ ندادن تماس به صندوق صوتی منتقل می شود

این تنظیمات در قسمت Optional Destinations در تنظیمات داخلی قابل تغییر می باشد .

آموزش ایزابل

 

تنظیمات صندوق صوتی در ایزابل

 

می تواند تنظیمات مختلف را بوسیله علامت پایپ (|) جدا کنید.

 

 

روش گوش دادن به پیام های صوتی از طریق تلفن در ایزابل

 

 

در صورتی که بخواهید از طریق تلفن خودتان به صندوق صوتی متصل شوید کافی  است کد (*۹۷ ) را شماره گیری کنید بعد از شماره گیری از شما کلمه عبور خواسته می شود و در نهایت می توانید به پیام ها گوش دهید

 

حال اگر بخواهید از طریق دوره آموزش ایزابل تلفن دیگری در سازمان به صندوق صوتی خود متصل شوید کد (*۹۸) را شماره گیری می کنید در این حالت ابتدا شماره داخلی و سپس کلمه عبور از شما خواسته می شود

 

در صورتی که روی یک داخلی صندق صوتی فعال نباشد عملکرد دو کد (*۹۷ و *۹۸) یکسان خواهد بود.

 

 

مشاهده صندوق صوتی از طریق پنل وب

 

 

برای این کار کافی است از زیر منو PBX گزینه Voicemails را انتخاب کنید تا بتوانید به همه پیام های صوتی دسترسی داشته باشید

 

آموزش voicemail در ایزابل

صندوق صوتی در ایزابل

 

 

مسیر ضبط پیام های صوتی در ایزابل

 

 

در ایزابل فایل های پیام صوتی در مسیر /var/spool/asterisk/voicemail/ ذخیره می شوند



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1396 | نظرات ()