نوشته شده توسط : fereshteh

تعریف داخلی جدید روی ایزابل

در این قسمت از دوره آموزش ایزابل به اصلی ترین قسمت ایزابل یعنی سیستم تلفنی می پردازیم ، در این بخش می خواهیم نحوه تعریف و استفاده از یک داخلی در ایزابل را آموزش دهیم

ابتدا به چند تعریف پایه می پردازیم

داخلی یا (Extention) چیست؟

همانطور که در همه سیستم های تلفنی می بینیم هر تلفن برای خود یک شماره دارد که از طریق آن می توان با آن تلفن تماس گرفت ، از آنجایی که آموزش ایزابل شماره های نسبت داده شده بر روی تلفن ها فقط در محدوده آن سازمان معتبر می باشند به آنها داخلی می گویند. در سیستم های تلفنی سنتی شماره های داخلی روی مرکز تلفن قرار می گرفت و از مرکز تلفن تا تلفن مورد نظر سیم کشیده می شد.

ولی در مراکز تلفن VOIP این شماره ها روی تلفن ها تنظیم می شوند . یکی از مزایای مراکز تلفن ویپ همین ویژگی است یعنی به راحتی شما می توانید یک داخلی را جابه جا کنید.

تعریف داخلی روی ایزابل

گزینه PBX در منو سمت چپ تنظیمات ایزابل مربوط به تنظیمات تلفنی می شود . برای تعریف داخلی و یا به صورت کلی تنظیمات تلفنی به زیر منوی PBX Configuration می رویم .

با ورود به این بخش در واقع وارد FreePBX شده ایم البته با ظاهری متفاوت.

تعریف داخلی در ایزابل
در پنجره جدید اولین گزینه از سمت چپ Extention نام دارد که مربوط به تعریف و یا ویرایش داخلی ها می باشد با کلیک روی آن وارد تنظیمات داخلی ها می شویم ، برای اضافه کردن داخلی جدید از منوی سمت راست گزینه Add new Extention را انتخاب کنید.

آموزش ایزابل
در این قسمت شما باید نوع داخلی را تعیین کنید.

داخلی های ایزابل می تواند به سه صورت SIP ، IAX2,DAHDI تعریف کرد.

در هنگام تعیین نوع داخلی باید توجه داشته باشید که تلفن شما از چه پروتکلی پشتیبانی می کند .

داخلی های SIP

معمول ترین نوع داخلی ، داخلی از نوع SIP می باشد ،تقریبا همه تلفن های تحت شبکه در بازار (به استثنای Cisco و Avaya که پروتکل های اختصاصی خود را دارند ، هر چند در بعضی مدل ها با تغییر framware امکان استفاده از پروتکل Sip را نیز دارند) و همچنین تلفن های نرم افزاری ( نرم افزار هایی که روی کامپیوتر و یا تلفن همراه نصب می شوند و مانند یک تلفن معمولی کار می کنند ) از این پروتکل پشتیبانی می کنند.

داخلی های IAX2

پروتکل IAX2 ، پروتکل اختصاصی استریسک می باشد ، تلفن ها محدودی از این پرتکل پشتیبانی می کنند ، ولی در صورتی که تلفن شما از آن پشتیبانی کند می توانید از آن استفاده کنید .

داخلی های DAHDI

داخلی های Dahdi مخصوص کارت های تلفنی می باشند در صورتی که از کارت تلفنی با ماژول FXS استفاده می کنید می بایست داخلی ها را Dahdi تعریف کنید .

تعریف یک داخلی ساده از نوع SIP

برای تعریف داخلی از نوع SIP در صفحه جاری در قسمت Device گزینه SIP را انتخاب می کنیم و سپس روی دکمه submit کلیک می کنیم و با پنجره جدیدی مواجه می شویم این صفحه شامل موارد زیادی است ، ولی برای تعریف یک داخلی ساده فقط چند فیلد را تنظیم می کنیم.
.
User Extention این قسمت شماره داخلی است می توانیم در آن یک عدد بنویسم که در واقع شماره داخلی کاربر ما می شود ، این شماره می تواند هر تعداد رقم داشته باشد ولی بهتر است داخلی ها ۳ و یا ۴ رقمی باشند و با عدد ۱ و ۹ شروع نشوند. در نظر داشته باشید که شماره داخلی قابل ویرایش نیست و در صورتی که بخواهید آن را تغییر دهید باید داخلی را حذف و سپس دوباره آن را بسازید.
Display name این قسمت نام داخلی می باشد که معمولا در آن نام کاربر ذکر می شود این فیلد به عنوان Caller name در تلفن ها نمایش داده می شود
secret در این قسمت رمز داخلی را وارد می کنیم ، ایزابل به صورت تصادفی یک کلمه عبور تولید می کند که می توانید از آن استفاده کنید ولی می توانید هر رمز دیگری نیز در این قسمت قرار دهید . برای جلوگیری از آسیب پذیری مرکز تماس خود تعریف داخلی در ایزابل از کلمه عبوری با پیچیدگی مناسب استفاده کنید
تنظیمات داخلی کافی است ، فقط لازم است روی دکمه Submit کلیک کنید .
بعد از کلیک روی دکمه submit هنوز تغییرات در مرکز تلفن اعمال نشده است و داخلی شما کار نخواهد کرد ، در این لحظه شما مشاهده خواهید کرد که در بالای صفحه یک نوار قرمز رنگ با دکمه Apply Config ظاهر شده با کلیک روی Apply Config تغییرات در مرکز تماس ایجاد می شود.

در قسمت های آینده دوره آموزش ایزابل متناسب با موضوع مابقی فیلد ها را نیز توضیح خواهیم داد



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

نصب و راه اندازی کارت تلفن روی ایزابل

 

 

در قسمت قبل از دوره آموزش ایزابل به روش های اتصال ایزابل به خطوط شهری و تلفن های آنالوگ پرداختیم . در این مطلب قصد داریم روش اتصال کارت های تلفنی به سرور ایزابل را نصب کارت آنالوگ بر روی ایزابل توضیح دهیم ،یکی از قابلیت های عالی الستیکس که در حال حاضر در ایزابل هم موجود می باشد ، نصب و تنظیم اولیه کارت های تلفنی به صورت خودکار می باشد. در ادامه به این مسئله بیشتر خواهیم پرداخت.

 

 

کمی بیشتر راجع به کارت های تلفنی ویپ

 

 

کارت های تلفنی مانند بقیه کارت های توسعه ، روی شکاف PCI و یا PCI-Express قرار می گیرند . کارت های تلفنی با تعداد  پورت استاندارد یعنی ۴ ، ۸ ، ۱۶ و ۳۲ عرضه می شوند . این کارت ها معمولا سه بخش دارد .

 

شاسی کارت (همان قسمتی که روی مادربورد قرار می گیرد) در این قسمت مهم ترین نکته انتخاب درگاه اتصال است که بستگی به نوع سرور ایزابل باید pci و یا pci express را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید بعضی از کارت های استریسک دارای پورت پاور (Molex 4 pin)  هستند. در صورتی که روی کارت ماژول FXS قرار می دهید لازم است این پورت را نیز به منبع تغذیه سرور متصل کنید. در غیر این صورت نیازی به اتصال آن نیست.

 

در تصویر زیر یک کارت تلفنی محصول شرکت Atcom را می بینید

نصب کارت آنالوگ بر روی ایزابل

ماژول ها : برای فعال سازی و اینکه تعیین کنیم کدام پورت از کارت FXO یا FXS باشد بر روی شاسی کارت ، ماژول قرار می دهیم . معمولا برای کارت های کم ظرفیت به ازای هر پورت یک ماژول نصب می شود و برای کارت هایی با ظرفیت بالا معمولا به ازای دو و یا چهار پورت یک ماژول نصب می شود ، به اصطلاح به آموزش ایزابل این نوع ماژول ها ، ماژول دوال (Daul) و یا ماژول کواد (Qaud) گفته می شود ، یعنی در زمان خرید کارت  آنالوگ حتما فروشنده از شما خواهد پرسید که روی کارت چند ماژول FXS و چند ماژول FXO قرار دهد.

به دلیل آنکه شما به تعداد خط مورد نیاز ، ماژول تهیه می کنید استفاده از کارت هنگامی که تعداد خطوط شما با تعدا پورت های استاندارد کارت برابر نیست  مقرون به صرفه تر است.

 

در تصویر زیر یک ماژول FXO سینگل و یک ماژول FXS سینگل را می بینید.

 آموزش ایزابل

اکو کنسلر : تبدیل آنالوگ به دیجیتال خطوط تلفن همواره باعث ایجاد اکو در صدا می شود هر چند که ایزابل مجهز به اکو کنسلر نرم افزاری می باشد ولی می توانید با نصب اکو کنسلر سخت افزاری روی کارت ، اکو را از صدا حذف کنید.

در تصویر زیر ماژول Echo canceler مخصوص کارت  دیجیوم P410 را می بینید .

 

دقت کنید که همه کارت های تلفنی از اکو کنسلر سخت افزاری پشتیبانی نمی کنند.

در تصویر زیر یک کارت TDM410p محصول شرکت digium را می بینید که  ۴ ماژول FXO و ماژول Echo canceller روی آن قرار گرفته است.

 

 

انواع کارت تلفنی مناسب برای ایزابل الستیکس

 

 

کارت های تلفنی در بازار به دو دسته تقسیم می شوند کارت هایی که از درایور شرکت digium استفاده می کنند و کارت های شرکت sangoma .

 

کارت های زیادی در بازار موجود می باشند که از درایور شرکت دیجیوم استفاده می کنند از این میان می توان به برند های OpenVox ، Digium ، Atcom اشاره کرد که در بازار ایران شناخته شده تر هستند کارت های Noname هم در بازار وجود دارند که همگی از درایور دیجیوم استفاده می کنند.

 

نصب کارت تلفنی روی ایزابل

( الستیکس )

 

 

در ابتدا ماژول های مورد نظر را روی کارت تلفنی قرار می دهید سپس کارت تلفنی را وابسته به نوع کارت روی شکاف PCI و یا PCI اکسپرس بعد از خاموش کردن سرور ایزابل نصب می کنیم و سپس  سرور ایزابل را روشن می کنید.

 

 

نصب کارت های تلفنی با درایور دیجیوم

 

 

نصب این کارت ها بسیار ساده است مانند تصویر زیر به  منوی System رفته سپس Hardware Detector را انتخاب می کنیم. در پنجره باز شده روی دکمه  Detect new Hardware کلیک می کنیم کمی صبر می کنیم تا دوباره صفحه بارگذاری شود.

خواهید دید که به راحتی کارت نصب شده و وضعیت پورت های آن نمایش داده می شود.

نصب کارت های شرکت سنگوما کمی پیچیده تر است که در قسمت بعد از دوره آموزش ایزابل به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

 



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

معرفی ماژول تماس خودکار و پیامک صوتی

 

 

با استفاده از ماژول تماس خودکار با گروهی از مشتریانتان به صورت کاملا اتوماتیک و زمانبندی شده تماس گرفته خواهد شد و برای آن‌ها یک پیام تبلیغاتی پخش خواهد شد و یا آن‌ها را به یک سیستم نطر سنجی هدایت نمایید و یا آن‌ها را به یک صف از اپراتورهای واحد فروش خود سوق دهید .

 

در نهایت همه چیز برای شما مهیاست تا با استفاده از مرکز تلفن مبتنی بر ویپ خود یک گام موثر در راستای بازراریابی مدرن وافزایش فروش خود بردارید .

 

ابتدا برای آشنایی شما با این ماژول از سری ماژول‌های ویپینگ ، تجربه ای مشترک و جالب را بازگو می کنیم :

 

تلفن شما زنگ می خورد و در حالی که انتظار  ارسال پیامک صوتی  دارید تا با پاسخگویی شما، فرد مقابل نیز شروع به مکالمه نماید، این بار یک صدای ضبط شده ، شروع به صحبت کردن نموده و شما به واسطه پخش این پیام با خدمات یک سازمان آشنا می شوید . این همان ماژول تماس خودکار و یا پیامک صوتی می‌باشد .

 

ما در تیم توسعه ویپینگ خبر خوبی برای شما داریم . با استفاده از ماژول تماس خودکار و یا ماژول ارسال پیامک صوتی، نه تنها تمامی انتظارات شما از یک ماژول تماس خودکار برآورده خواهید شد ، بلکه امکانات افزوده ای برای شما ارائه خواهد شد تا تجربه شیرین و دلپذیر یک بازاریابی موفق و مدرن را تجربه کنید.

 

 

آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های ماژول تماس خودکار و پیامک صوتی ویپینگ

 

 

 

پنل تحت وب یکپارچه، زیبا و کاربردی

 

 

یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی این دسته نرم افزارهای تحت وب، توجه به کاربرپسند بودن نرم افزار و سهولت استفاده کاربران از آن می باشد که معمولا در نرم افزارهای مشابه، موضوع کم اهمیتی جلوه می دهد به نحوی که کاربران بعد از مدتی استفاده، دچار خستگی و بی علاقگی نسبت به محصول می شوند و یا نرم افزار به قدری پیچیده تولید می شود که برای کار با آن نیاز به مدت ها آموزش دارد ولی محصولات توسعه داده شده در ویپینگ با یک پنل مدیریتی تحت وب زیبا و کاربردی ارائه می شوند و شما به محض کار با این پنل، متوجه خواهید شد که هر کاربری با هر سطح دانشی از کامپیوتر قابلیت استفاده از این نرم افزار تحت وب را خواهد داشت.

 

 

قابلیت زمانبندی برای اجرای کمپین های تماس خودکار

 

 

به راحتی یک زمان مناسب را انتخاب نمایید تا کمپین شما در آن زمان شروع به کار خود نماید . به عنوان مثال در روز تولد مشتریانتان برای آنها یک کارت تبریک صوتی ارسال نمایید . هیچ چیزی برای یک مشتری لذت بخش تر این نیست که پس از خرید خود بازهم اهمیت شما را به خود حس نماید .بی شک او به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد شد .

 

 

قابلیت ضبط تمامی مکالمات در کمپین های نظر سنجی و Tele Marketing

 

 

ماژول تماس خودکار

 

ممکن است راغب باشید تا تمامی مکالمات را در تماس های برقرار شده با مخاطبین ضبط و نگه داری کنید و در صورت لزوم به آنها گوش دهید .

 

با استفاده از  ماژول تماس خودکار ما این قابلیت را خواهید داشت تا به راحتی ابتدا محل ذخیره سازی فایل های صوتی ضبط شده از مکالمات خود را به نرم افزار معرفی کنید و از این پس در پنل تحت وب خود به راحتی مکالمات ضبط شده را گوش دهید .

 

 

روش های متعدد در اضافه کردن شماره‌های تماس مخاطبین به کمپین تبلیغاتی خود

 

 

شما می توانید از سه طریق مختلف به کمپین پیامک صوتی شماره تماس اضافه نمایید .

 

روش اول بارگذاری یک فایل با پسوند csv است که در آن شماره های تماس دلخواه شما می باشد .

 

روش دوم استفاده از مخاطبین دفترچه تلفن تحت وب هوشمند ویپینگ می باشد. اگر با این محصول آشنا نیستید با مراجعه به صفحه این محصول، می توانید قابلیت های بسیار زیاد این محصول را ببینید و در صورت علاقه از آن استفاده نمایید .

 

روش سوم استفاده از شماره های ذخیره شده توسط ماژول ذخیره ساز هوشمند مخاطبین ویپینگ است که دیگر محصول توسعه داده شده توسط تیم توسعه ویپینگ می باشد.

 

 

مشاهده سوابق تمامی کمپین های تماس خودکار

 

 

ایجاد کمپین تنها ، تمام نیاز شما را برطرف نخواهد کرد زیرا به اعتقاد ما مهم ترین بخش، پیگیری و مشاهده نتیجه عملکرد کمپین ها خواهد بود.

 

با استفاده از پنل مدیریتی ارائه شده توسط ویپینگ، شما می توانید تمامی کمپین های خود را بر اساس وضعیت این کمپین ها به سهولت ببینید و با ورود به قسمت جزییات هر کمپین، تمامی  مشخصات کمپین ایجاد شده را با سوابق تماس های برقرار شده ببینید. امکان شگفت انگیزی است که با یک نگاه و به راحتی متوجه خواهید شد که کدام یک از تماس ها با موفقیت برقرار شده اند و کدام تماس ها به چه دلیلی برقرار نشده اند.

 

 

ماژول تماس خودکار و پیام صوتی ویپینگ مناسب چه سازمان هایی می­ باشد؟

 

 

با ذکر قابلیت های اصلی و کلیدی محصول، شکی نیست که تمامی سازمان هایی که به نحوی به دنبال ایجاد یک کانال ارتباطی خودکار و دائمی با مشتریان و مخاطبان خود هستند، به این محصول نیاز خواهند داشت.

 

اگر علاقه دارید تا پیامی تبلیغاتی به صورت  ماژول تماس خودکار  خودکار و در زمان های معین برای مخاطبین شما ارسال شود و از این طریق به راحتی عمل بازاریابی را به دقیق ترین شکل ممکن انجام دهید، این ماژول بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

 

شما با استفاده از این محصول می توانید اطمینان حاصل کنید که با تمامی شماره های دلخواه شما تماس گرفته خواهد شد و وضعیت تمامی تماس ها را مشاهده کنید که کدام تماس موفقیت آمیز بوده و کدام یک ناموفق بوده است.

 

اصولا در سازمان همواره نیاز به انجام کارهایی تکراری در زمان معین در ارتباط با مشتریان حس می شود و از جمله این نیازها، انجام کارهای تبلیغاتی و یا انجام نظرسنجی به صورت تلفنی از مشتریان می باشد.

 

پس اگر این نیاز ها را در سازمان خود حس می کنید درنگ نکنید و ماژول تماس خودکار یا همان ماژول ارسال پیامک صوتی ویپینگ را سفارش دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

سخت افزارهای تلفنی برای ایزابل

 

 

در این قسمت از دوره آموزش ایزابل به بررسی سخت افزار های جانبی  جهت راه اندازی سرور ایزابل  خواهیم پرداخت .

 

در قسمت اول دوره آموزشی ایزابل سخت افزار لازم جهت راه اندازی سیستم را بیان کردیم ، اما برای راه اندازی یک سیستم تلفنی به سخت افزار های دیگری نیز  نیاز داریم.

 

شاید تا اینجای کار برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چطور می توان خطوط آنالوگ شهری و یا دستگاه های تلفن معمولی را به سرور ایزابل  متصل کرد.

 

قبل از این که وارد توضیحات بیشتر شویم لازم است با اصطلاح در VOIP آشنا شوید ،FXO و FXS و E1

 

 

پورت FXO

 

FXO مخفف Foreign Exchange Office  می باشد در واقع FXO پورتی است که سیگنال آنالوگ خطوط تلفن را دریافت می کند و یا به عبارت ساده تر FXO پورتی است که بوق خطوط تلفن را دریافت می کند.

 

 

پورت FXS

 

FXS مخفف Foreign Exchange Station  می باشد ، FXS پورتی است که سیگنال تلفن های آنالوگ را تولید می کند ، به عبارت ساده تر پورت FXS بوق تلفن به شما می دهد.

 

 

پورت E1

 

E1 نوعی انتقال دهنده  خطوط تلفن با استاندارد های اروپایی است  که در کشور ما نیز کاربرد دارد ( در زمان نگارش این مطلب خطوط E1 در تهران دیگر ارائه نمی شود ، ولی خطوطی که از ایزابل چیست  قبل وجود داشتند کماکان پا برجا هستند) با استفاده از خطوط E1 می توانید ۳۰ خط تلفن را روی یک زوج سیم مسی منتقل کنید  برای اتصال این نوع خطوط  به سرور ایزابل نیاز به پورت E1  می باشد.

 

با این تعاریف در حال حاضر می دانیم در صورتی که بخواهیم خط شهری آنالوگ را به داخل سرور ایزابل بیاوریم باید پورت FXO داشته و اگر بخواهیم تلفن های آنالوگ را به سرور ایزابل متصل کنیم باید پورت FXS داشته  و برای خطوط E1 نیز باید پورت E1 موجود باشد.

 

دو راه کار برای اضافه کردن این پورت ها به سیستم تلفنی وجود دارد:

 

 

  • استفاده از Gateway

 

گیتوی های ویپ در واقع پورت های لازم برای استفاده در سیستم تلفنی را تامین می کنند ، گیتوی های ویپ از طریق شبکه به سرور ایزابل متصل می شوند ( در سایت می توانید آموزش اتصال چند مدل Gateway را به سرور ایزابل مشاهده کنید )

 

 

  • استفاده از کارت های تلفنی

 

کارت های تلفنی هم مانند gateway ها پورت های لازم را تامین می کنند با این تفاوت که به باس های اصلی سیستم متصل می شوند  (PCI،PCI Express).

 

هر کدام از  سخت افزار ها معایب و مزایای خود را دارد .

 

 

مزایای گیتوی ها

 

مستقل بودن از سخت افزار سرور

امکان جایگذاری جدا از سرور ( کم کردن سیم کشی)

امکان استفاده در سیستم تلفنی های غیر استریسکی

امکان اتصال به سرور های مجازی

تنوع بیشتر سازنده ها

 

 

معایب گیتوی ها

 

 

پیچیدگی تنظیمات برای اتصال به سرور ایزابل

قیمت بالا

تاریخچه ایزابل

مزایای کارت های تلفنی

 

سهولت در نصب و راه اندازی

قیمت پایین تر

بی نیاز از اتصالات اضافی (برق و شبکه)

 

 

معایب کارت های تلفنی

 

 

ایجاد بار برای پردازشگر سیستم

نیاز به اتصال مستقیم خطوط به سرور ایزابل

عدم توانایی استفاده از  آموزش ایزابل  کارت ها در ماشین های مجازی (امکان استفاده از passthroughدر esxi وجود دارد ولی توصیه نمی شود )

محدود بودن استفاده از کارت ها از نظر تعداد ( محدود بودن پورت های سیستم)

عدم امکان استفاده در سیستم های غیر استریسکی

دوره آموزش ایزابل

در باره کیفیت صدا در مقایسه بحثی انجام نداده ایم ، زیرا کیفیت صدا بیشتر به مرغوبیت کارت یا گیتوی و خطوط تلفن بستگی دارد و تفاوتی در کارت و گیتوی نمی کند.

 

در قسمت آینده روش های اضافه کردن کارت به سرور ایزابل را آموزش خواهیم داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

آموزش Agenda در ایزابل

 

 

در این قسمت از دوره آموزش ایزابل به یکی از ماژول های اضافی ایزابل خواهیم پرداخت این ماژول Agenda یا دستور جلسات نام دارد. این ماژول منحصر به آموزش ایزابل ایزابل نمی شود و در الستیکس ۲٫۵ و ۴ نیز وجود داشت. ماژول agenda از طریق منوی سمت چپ قابل دسترس است ، این ماژول شامل دو قسمت می باشد.

 

آموزش ایزابل

 

 

تقویم در ماژول Agenda

 

 

قسمت اول Calender  یا تقویم نام دارد با کلیک روی این گزینه یک تقویم مشاهده خواهید کرد (متاسفانه این تقویم فقط به صورت میلادی در دسترس می باشد) در بالای صفحه فیلترایزابل چیست هایی جهت نوع نمایش تقویم وجود دارد. اما این یک تقویم معمولی نیست ، شما با کلیک روی گزینه Create new Event می توانید یک رویداد در تقویم ایجاد کنید . نحوه ایجاد رویداد بسیار ساده است در ابتدا با صفحه ای مطابق تصویر زیر مواجه می شوید.

 

 

آموزش Agenda در ایزابل

 

در این صفحه می توانید یک نام و توضیح برای رویداد خود بنویسید (این رویداد می تواند یاد آوری یک جلسه کاری و یا یک مناسبت باشد) . تاریخ و ساعت شروع و پایان آن را دفترچه تلفن الستیکس درج کنید (شروع و پایان بیشتر مربوط به جلسات کاری می باشد)   با کلیک روی گزینه Configure a phone call reminder می توانید از وقوع این رویداد مطلع شوید ، در این بخش شما  می توانید یک داخلی و یا خط شهری وارد کنید و میزان زمان قبل از رویداد جهت یادآوری را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید یک متن نیز وارد کنید تا بعد از تماس این متن به صورت صوتی برای شخص مورد نظر پخش شود. با کلیک روی Notify Guests by Email  هم می توانید یاد آوری را از طریق Email  انجام دهید. در قسمت های بعدی دوره آموزش ایزابل  با تنظیمات Email در ایزابل آشنا خواهیم شد.

 

توجه کنید برای استفاده از این قسمت باید موتور تبدیل متن به گفتار ایزابل روشن باشد . برای این کار می تواند از مسیر PBX->TOOLS->FESTIVAL اقدام به فعال سازی آن کنید. و همچنین در صورتی که مقصد تماس جهت یاد آوری یک خط شهری یا همراه باشد . خطوط خروجی شما باید از نوع دیجیتال باشد (مانند SIP-TRUNK و یا خطوط PRI) در غیر این صورت متن پیام به صورت ناقص برای مخاطب پخش خواهد شد.

 

دقت کنید تلاش های زیادی توسط تیم های متفاوتی جهت شمسی کردن تقویم این ماژول انجام شده است ولی هیچ کدام بدون نقص نیستند. در صورتی که این ماژول برای شما جذاب و نیاز به استفاده از آن را در سازمان خود حس می کنید می توانید از ماژول VOIPING جهت این کار استفاده کنید.

 

 

دفترچه تلفن ایزابل

 

 

قسمت بعدی ماژول Agenda یک دفتر تلفن می باشد که می توانید مخاطبین خود را در آن وارد کنید و از طریق آن به راحتی با مخاطبین خود در تماس باشید . روش کار آن بدین شکل است که بعد از جستجوی مخاطب در این دفترچه تلفن فقط کافیست روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا ابتدا داخلی شما زنگ بخورد و سپس دفترچه تلفن ایزابل تماس با مخاطب شما برقرار شود . هر چند این ماژول بسیار کاربردی است ولی با چند بار استفاده متوجه خواهید شد که به دلیل نا کارآمد بودن قسمت جست و جو عملاً بلا استفاده می باشد.

در صورتی که به یک دفترچه تلفن کارآمد با امکاناتی فراتر از این ماژول نیاز دارید بهتر است سری به دفتر تلفن هوشمند ویپینگ بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()