نوشته شده توسط : fereshteh

سیستم نظرسنجی تلفنی ویپ

 

 

همواره یکی از چالش هایی که مدیران با آن مواجه هستند. ارزیابی عملکرد کارکنان خود می باشد . در مراکز پشتیبانی و یا خدمات مشتریان بهترین راه حل برای ارزیابی سیستم نظر سنجی تلفنی کارایی کارکنان نظر سنجی از مشتریان می باشد . نظر سنجی سنتی از مشتریان فرآیندی وقت گیر و پر هزینه می باشد . اما ما راه حلی نوین برای این مشکل داریم .

 

 

 

ماژول نظرسنجی ویپ به چه شکل کار میکند ؟

 

 

ماژول نظرسنجی ویپینگ بدین صورت عمل می کند که بعد از تماس و پایان مکالمه توسط اپراتور تماس قطع نشده و مشتری شما به نظرسنجی متصل می شود و  می تواند با استفاده از صفحه کلید تلفن به اپراتور امتیاز بدهد.

 

 

سیستم نظرسنجی تلفنی مناسب چه سازمان هایی می باشد ؟

 

 

اگر صاحب یک مرکز پشتیبانی ، خدمات پس فروش  و یا تعداد زیادی اپراتور تلفن دارید قطعاً ماژول نظرسنجی ویپینگ تحولی اساسی در کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد .

 

 

آیا امکان دریافت نظر به صورت صوتی در سیستم نظرسنجی تلفنی وجود دارد ؟

 

 

بله یکی از قابلیت های بارز ماژول نظر سنجی ویپینگ بدین صورت است که اگر کاربر امتیاز پایینی به اپراتور بدهد (حداقل امتیاز توسط مدیر تعیین خواهد شد) از کاربر خواسته می شود تا مشکل خود را از طریق ضبط یک فایل صوتی بیان کند تا توسط مدیر پیگیری شود. این فایل صوتی را هم در پنل وب این ماژول می توان مشاهده کرد و هم به آدرس پست الکترونیک مدیر ارسال خواهد شد.

 

 ماژول نظر سنجی تلفنی ویپ

 

 

چطور می توان از نظرات ارسالی  در سیستم نظرسنجی تلفنی گزارش گرفت؟

 

 

ماژول نظر سنجی ویپینگ داری کنترل پنل تحت وب قدرتمندی است که می توانید گزارش های متنوعی از سیستم نظر سنجی تهیه تمایید  . میانگین عملکرد اپراتور ها را بررسی کنید و یا به صورت اختصاصی یک اپراتور را پیگیری کنید . تمام امتیاز های ثبت شده ، فایل های صوتی و مشخصات تماس گیرنده در این ماژول قابل مشاهده می باشند . می توانید گزارش ها را به صورت جدول و یا نمودار مشاهده نمایید.

 

< h2>ماژول نظرسنجی ویپ روی چه مراکز تلفنی قابل نصب است ؟

 

ماژول نظرسنجی ویپینگ قابل نصب روی تمام مراکز تلفنی مبتنی بر استریسک می باشد .  از این میان می توان به سیستم تلفنی های  Elastix , Issabel ، FreePBX اشاره کرد. در صورتی که هنوز از مراکز تلفنی سنتی استفاده می کنید بهتر است همین حالا دست به کار شوید و مرکز تماس خود را متحول کنید.

 

 

آیا ماژول نظرسنجی تلفنی مشکلی در واسط کاربری سیستم هایی نظیر الستیکس ، ایزابل و FREEPBX ایجاد می کند؟

 

 

معمولاً تغییرات در سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک موجب از کار افتادن قسمتی از واسط کاربری می شود ، ولی ماژول نظر سنجی ویپینگ اختلالی در عملکرد واسط کاربری Elastix ، Issabel ، FreePBX  ایجاد نمی کند و با خیال راحت می توانید از واسط کاربری خود استفاده کنید.

 

 

ماژول نظرسنجی ویپینگ چه مزایایی نسبت به دیگر سیستم های نظرسنجی تلفنی دارد؟

 

 

ماژول نظر سنجی ویپینگ هیچ وابستگی به صف تماس ندارد . بدین صورت که نظر سنجی می تواند روی یک داخلی مستقیم هم فعال شود .

ویژگی دیگری که قابل ذکر است امکان شیفت بندی اپراتور ها می باشد در واقع اپراتورهایی که از یک داخلی به صورت مشترک استفاده می کنند با اعمال شیفت بندی از هم جدا می شوند.

عدم از کار افتادگی ماژول نظر سنجی تلفنی واسط کاربری در سیستم هایی مثل الستیکس ، ایزابل و یا FreePBX بزرگترین مزیت این ماژول می باشد.

امکان اتصال به انواع CRM و اتوماسیون اداری برای ارسال گزارش ها از طریق وب سرویس .

امکان ارسال پست الکترونیک مربوط به صدا های ضبط شده مشتریان ناراضی.

 

 

با خرید ماژول نظرسنجی تلفنی ویپینگ چه امکاناتی نصیب من می‌شود ؟

 

 

به غیر از ماژول ارزشمند نظرسنجی شما موارد زیر را نیز بدست خواهید آورد:

 

نرم افزار دفترچه تلفن هوشمند  ویپینگ به ارزش ۴۵۰،۰۰۰ تومان ، به صورت رایگان

نصب رایگان این ماژول توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول



:: بازدید از این مطلب : 905
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

ماژول اعلام کد اپراتوری

 

 

 

ماژول اعلام کد اپراتوری برای الستیکس، ایزابل و FREEPBX در یک نگاه

 

 

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که هنگام تماس با یک مرکز تلفنی یک سازمان، پیش از برقراری ارتباط با اپراتورِ پاسخگو به شما، اطلاعات آن اپراتور، مانند کد اپراتوری ماژول اعلام کد اپراتوری و یا حتی نام اپراتور، به شما اعلام و سپس تماس تلفنی برقرار شود؟

 

اگر به عنوان مشتری با این سیستم پاسخگو ارتباط برقرار کرده باشید مطمئناً حس رضایت و اعتماد بیشتری نسبت به سازمان­ هایی که دارای سیستم پاسخگویی مستقیم و سنتی هستند، در شما ایجاد خواهد شد.

 

اگر  شما هم به عنوان یک سازمان که دارای سیستم پاسخگویی تلفنی می باشد، علاقه دارید با استفاده از این قابلیت، کیفیت پشتیبانی خدمات خود را بهبود ببخشید و در جهت افزایش حس رضایت و اعتماد  مشتریان قدم بردارید، ماژول اعلام کد اپراتوری voiping بهترین پیشنهاد ممکن برای شما خواهد بود.

 

 ماژول اعلام کد اپراتوری

 

 

 

آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ

 

 

عدم نیاز به برنامه نویسی و توسعه

نرم افزار متن باز استریسک (Asterisk)، یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین نرم افزارها در مراکز تلفنی VOIP است که تمام قابلیت های کاربردی یک سیستم تلفنی مانند تماس اینترنتی، ایجاد شماره های داخلی دلخواه، صف انتظار پاسخگویی ، استفاده از منشی تلفنی و …. را برای شما فراهم می کند . اما برای توسعه ماژول های کاربردی این نرم افزار، نیاز به دانش در زمینه برنامه نویسی استریسک خواهید داشت.

 

بنابراین اگر شما هم از سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک مانند Elastix , Issabel و FreePBX استفاده می کنید و قصد راه اندازی ماژول اعلام کد اپراتوری شخصی خود را دارید، باید دانش توسعه آن را نیز داشته باشید . اما با استفاده از ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ، تمام پیچیدگی های توسعه برای شما پنهان خواهد شد و فقط با استفاده از یک پنل مدیریتی تحت وب، قابلیت تعریف روش های اعلام کد اپراتوری را خواهید داشت.

 

عدم ایجاد اختلال در واسط کاربری الستیکس، ایزابل و FreePBX

با توسعه و سفارشی سازی ماژول های مختلف در سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک، همواره شاهد اختلال در قسمتی از واسط کاربری تحت وب نرم افزارهای FreePBX ، Issabel  و یا Elastix خواهیم بود . اما ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ با جداسازی و ارائه یک واسط تحت وب مجزا اما یکپارچه برای مدیریت این ماژول، باعث حذف اختلال های بوجود آمده در نرم افزار های ذکر شده خواهد شد.

 

امکان فعال سازی و غیر فعال سازی آسان ماژول اعلام کد اپراتوری

در ماژول اعلام کد اپراتوری توسعه داده شده در تیم ویپینگ، تمام امکانات مدیریتی این ماژول از جمله امکان فعال سازی و غیر فعال سازی، در یک صفحه به صورت کامل قرار داده شده است و  شما به راحتی و تنها با زدن یک تیک ساده، می توانید ماژول را در سیستم خود فعال یا غیر فعال کنید 

شخصی سازی اعلام های ماژول

آیا شما به عنوان یک سازمان، علاقه دارید تا هر اپراتور را به شکل دلخواه خود به تماس گیرنده معرفی کنید ؟

 

با استفاده از قابلیت های ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ ، می توانید از عبارت های مختلفی جهت اعلام اطلاعات به تماس گیرندگان استفاده کنید. عباراتی مانند “اپراتور شماره …” و یا “کارشناس شماره …” که به صورت پیش فرض در سیستم قرار دارند .

 

امکان بارگذاری اعلام های دلخواه

در تیم توسعه ویپیگ، علاوه بر قابلیت های پیش فرض ذکر شده برای اعلام کد اپراتور، امکان منحصر به فرد دیگری برای این کار در نظر گرفته شده است.

 

در ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ ، این امکان وجود دارد تا مدیریت سیستم، اعلام های دلخواه خود را برای این ماژول بارگزاری نماید . یعنی هر آنچه که شما علاقه دارید تا به عنوان اعلام برای تماس گیرنده پخش شود را تحت یک فایل صوتی به راحتی در پنل تحت وب ماژول آپلود نمایید . در این صورت هنگام تماس مشتری و اتصال آن به اپراتور ، به جای اعلام عبارات پیش فرض، فایل صوتی ضبط شده شما برای تماس گیرنده پخش خواهد شد .

 

 

ماژول اعلام کد اپراتوری مناسب چه سازمان هایی می­ باشد ؟

 

 

تمامی سازمان هایی که از سیستم های تلفنی VOIP و مبتنی بر استریسک استفاده می کنند، امکان استفاده از این ماژول را دارند .

 

 

با خرید ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ چه مزایایی نصیب من می شود؟

 

 

یک ماژول کاملا هوشمند برای اعلام مشخصات اپراتورها با تمامی امکانات ذکر شده در بالا

نصب رایگان این ماژول توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

حرف آخر

 

ما در ویپینگ فقط به راه حل فکر نمیکنیم.هدف ما ارائه راه حل به ارزان ترین و راحت ترین روش ممکن است و ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ نیز یکی از همین راه حل هاست. اعلام کد اپراتوری  با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که راه اندازی و شخصی سازی ماژول اعلام کد اپراتوری برای سیستم تلفنی کار ساده ای نیست اما ما این کار را به بهترین شکل برای شما پیاده سازی کردیم تا فقط با ورود به یک پنل وب، تمام تنظیمات را در اختیار داشته باشید و هر زمان دلتان خواست آن ها تغییر دهید.

 

با وجود قابلیت ها و مزایای ذکر شده، بیشتر از این معطل نکنید و این محصول را خریداری کنید تا خودتان ببینید که ارائه بهترین راهکار به ارزانترین و راحت ترین روش ممکن تنها یک شعار نیست.



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

دفترچه تلفن تحت وب هوشمند

 

 

معرفی دفترچه تلفن تحت وب هوشمند

 

یکی از نیازهای همیشگی در سازمان ها و ادارات ، برقراری تماس های تلفنی با تلفن همراه یا ثابت مشتریان و همکاران می باشد ، طبیعتا مدیریت حجم بالای اطلاعات مخاطبان با استفاده از روش های قدیمی مانند استفاده از دفترچه تلفن های کاغذی، امری دشوار و سخت خواهد بود . این امر معمولا در بسیاری از موارد  دفترچه تلفن تحت شبکه با اتلاف وقت، هزینه و اطلاعات همراه می باشد . در طول سال های اخیر راهکارهایی در قالب نرم افزارهای کامپیوتری با عنوان دفترچه تلفن تحت وب یا تحت شبکه وارد بازار شده است.

 

دفترچه تلفن تحت وب

 

پیشنهاد ما به شما عزیزان دفترچه تلفن تحت وب هوشمندی است که به شما در مدیریت اطلاعات مخاطبان به صورت یکپارچه و برقراری تماس در کوتاه ترین زمان و راحت ترین شکل ممکن کمک خواهد کرد.

 

 

معرفی قابلیت های دفترچه تلفن تحت وب هوشمند

 

 

دفترچه تلفن تحت وب هوشمند ما دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد و متعددی است که در این بخش شما را با این قابلیت ها آشنا خواهیم کرد:

 

۱ : تماس آسان بدون نیاز به شماره گیری

یکی از منحصر به فردترین قابلیت های نرم افزار دفترچه تلفن تحت وب VoiPing ، برقراری تماس با مخاطبین، بدون نیاز به شماره گیری تلفن مخاطب می باشد.

 

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از مراکز تلفنی VoIP استفاده می کنید، این قابلیت را خواهید داشت تا پس از جستجوی مخاطب مورد نظر و مشاهده اطلاعات تماس این فرد، با یک کلیک بدون نیاز به شماره گیری دستی، با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. این امکان واقعا لذت بخش نیست ؟

۲ : تماس مستقیم

از دیگر قابلیت های دفترچه تلفن تحت وب هوشمند VoiPing ، قابلیت تماس مستقیم و بدون واسطۀ مخاطب با شما می باشد، به این شکل که شما در هنگام ثبت مخاطب در دفترچه تلفن، می توانید این امکان را برای مخاطبین خود بوجود آورید تا در هنگام نیاز به برقراری ارتباط با شما، بدون وارد کردن شماره داخلی و عبور از واسط هایی مثل منشی تلفنی، به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار کنند.

 

۳ : برچسب گذاری مخاطبین

در این دفترچه تلفن تحت وب، توانایی خواهید داشت تا در هنگام ثبت اطلاعات مخاطبان خود، از قابلیت برچسب گذاری روی آن مخاطبان استفاده کنید. این قابلیت در زمان استفاده از ماژول تماس خودکار بسیار کاربردی خواهد بود و به شما در برقراری ارتباط خودکار با دسته خاصی از مشتریان کمک خواهد کرد.

۴ : مدیریت نقش ها

از ویژگی های منحصر به فرد دفترچه تلفن تحت وب هوشمند VoiPing ، قابلیت گروه بندی کاربران در مدیریت نرم افزار می باشد که به راحتی در این برنامه کاربردی قابل اجرا و مدیریت می باشد.در کنار تمامی امکانات لازم و ضروری برای مدیر سیستم مانند تنظیمات سیستم، مشاهده و مدیریت اطلاعات کاربران سیستم و….شما به عنوان مدیر سیستم این قابلیت را خواهید داشت تا برای سیستم خود نقش هایی به دلخواه تعریف کنید و سپس کاربران موجود در سیستم را در این گروه های کاربری قرار دهید.

 

وجود قابلیت مدیریت نقش ها در سیستم به دلیل امکان خصوصی بودن یا نبودن شماره های مخاطبین می باشد که در ادامه به طور کامل معرفی خواهد شد اما به جرات می توان گفت که این قابلیت در این نرم افزار یکی از قابلیت های منحصر به فرد دفترچه تلفن تحت وب هوشمند می باشد.

۵ : سیستم مدیریت مخاطبین

از قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار دفترچه تلفن تحت وب، قابلیت خصوصی کردن مخاطب در هنگام ثبت و ذخیره سازی است که فرد مخاطب را از دید سایر دفترچه تلفن تحت وب کاربران در هنگام جستجو مخفی نگه می دارد.البته ذکر این نکته ضروری است که با وجود قابلیت گروه بندی کاربران، مخاطبان خصوصی برای افراد در یک گروه قابل جستجو خواهند بود.

۶ : قابلیت فیلتر اطلاعات

سیستم جستجوی اطلاعات مخاطبان در دفترچه تلفن تحت وب هوشمند، به صورت پیش فرض روی تمامی فیلدهای اطلاعاتی وارد شده جستجو را انجام می دهد اما با استفاده از قابلیت فیلتر که در  این نرم افزار قرار داده شده، این امکان را خواهید داشت تا با انتخاب فیلد مورد نظر خود، جستجو را با دقت بالاتر و به صورت اختصاصی روی فیلد مورد نظر خود انجام دهید.

 

 

این دفترچه تلفن مناسب چه افرادی می باشد؟

 

 

این محصول بهترین پیشنهاد برای استفاده در ادارات و سازمان های بزرگ می باشد که دارای مشتریان و همکاران با تعداد بالا هستند و مسئولین دفاتر و منشی ها برای برقراری تماس با مخاطبان نیاز به صرفه جویی در وقت و هزینه و سرعت عمل هستند .

 

اگر از بستر تلفنی voip استفاده می کنید، این محصول می تواند بهترین پیشنهاد ممکن برای شما باشد زیرا علاوه بر قابلیت مدیریت مخاطبان و جستجو در اطلاعات، امکان برقراری تماس با مخاطبان بدون شماره گیری و تنها با یک کلیک برای کاربران فراهم می شود که این امر سرعت عمل و کارایی شما را در برقراری ارتباط با مخاطبان در سازمان به شدت افزایش خواهد داد.

 

 

این دفترچه تلفن مناسب چه افرادی نمی باشد؟

 

 

اگر در سازمان ها یا اداراتی هستید که اصلا سرعت عمل و کیفیت در برقراری ارتباط با مخاطبان در کنار صرفه جویی در زمان، منابع و انرژی برای شما مهم نیست و علاقه ندارید تا با استفاده از یک برنامه کاربردی تحت وب در سراسر سازمان تنها با یک جستجوی ساده به اطلاعات مخاطبان دسترسی داشته باشید، محصول ما نمی تواند محصول خوبی برای شما باشد.

 

 

با خرید دفترچه تلفن تحت شبکه ویپینگ چه امکاناتی نصیب من می شود؟

 

 

یک دفتر چه تلفن کاملا هوشمند با تمامی امکانات دکر شده در بالا

ماژول اصلاح شماره و نام در کالر آیدی به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ تومان ، به صورت رایگان

نصب رایگان این نرم افزار توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

حرف آخر

 

تلاش ما در ویپینگ ارائه راهکارهای اساسی و مورد نیاز شما به راحت ترین و ارزان ترین روش ممکن است.تصور کنید شما صاحب یک سیستم یکپارچه خواهید شد که در آن امکان ذخیره سازی تمامی اطلاعات مخاطبان را خواهید داشت، و هر زمان که به آن ها نیاز پیدا کردید، به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید و با آن ها تماس بگیرید.

 

البته تماس تنها بخشی از امکانات منحصر به فرد این محصول است و نباید از امکان تماس مستقیم، برچسب گذاری مخاطبین، مدیریت نقش ها در سازمان و خصوصی کردن مخاطبان چشم پوشی کرد.

 

پس معطل نکنید و با خرید این محصول، خودتان با قابلیت های آن آشنا شوید و از این راهکار فوق العاده لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

ماژول ارسال پیامک خوش آمدگوئی به مخاطبین

 

 

 

نگاهی گذرا به ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین

 

 

در دنیای امروز کسب و کار، مدیریت ارتباط با مشتریان به ابزاری مهم در جهت افزایش درآمد و کاهش هزینه های سازمان  تبدیل شده است و این امر از طریق گام‏‌هایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه‌سازی روابط طولانی‌مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می‏‌شود، محقق می شود و در این مسیر، نرم افزارها و تکنولوژی های مختلفی به کمک سازمان ها آمده است.

 

تیم توسعه Voiping هم راهکاری را در قالب ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین، برای شما فراهم کرده است تا شما عزیزان بتوانید قدم مهمی در جهت ایجاد یک رابطه موثر و مناسب با مشتریان بردارید.

 

ماژول ارسال پیامک خوش آمد گویی

 

اگر شما علاقه دارید تا شماره تماس مخاطبان خود را به محض اولین تماس با سازمان، به صورت خودکار ذخیره کنید و پس از پایان تماس، متنی را در قالب خوش آمدگویی به این مخاطب ارسال کنید، ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین راهکار بسیار مناسبی برای سازمان شما خواهد بود.

 

 

آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین

 

 

۱- چند قابلیت در یک ماژول

اگر با سایر ماژول های توسعه داده شده توسط تیم توسعه Voiping، مانند دفترچه تلفن تحت وب هوشمند ، سیستم نظرسنجی تلفنی  و ماژول اعلام کد اپراتوری آشنا نیستید به شما پیشنهاد می ­کنیم که حتما با مراجعه به این محصولات با ویژگی های منحصر به فرد آن ها آشنا شوید.

 

شما با خرید این محصول صاحب یک پنل مدیریتی تحت وب یکپارچه خواهید شد که در این پنل، تمامی محصولات ویپینگ در دسترس شما خواهد بود و به راحتی می توانید از تمامی آنها در همین پنل استفاده کنید.

 

در ضمن شما با فعال کردن ماژول ذخیره سازی شماره مخاطبین در این محصول، این امکان را خواهید داشت که به صورت خودکار، تمام شماره هایی که برای اولین بار با سازمان شما تماس می گیرند را ذخیره کنید که این امر ارزش بسیار زیادی برای امر بازاریابی و فروش شما خواهد داشت.

 

جالب است بدانید شما تنها نیاز به زدن یک تیک برای فعال سازی خواهید داشت و سیستم نیازمند هیچ گونه تنظیم دیگری نخواهد بود.

۲- فعال سازی آسان ارسال پیامک خوشامدگویی

با فعال سازی ماژول جمع آوری شماره های مخاطبین، شما قادر خواهید بود تا به راحتی قابلیت ارسال پیامک به مخاطبان را نیز فعال یا غیر فعال کنید.

 

این قابلیت، به شما امکان خواهد داد تا به هنگام تماس از طرف مخاطب جدید با سازمان، علاوه بر ذخیره شماره مخاطب، یک پیامک خوش آمدگویی بعد از اتمام تماس به مخاطب ارسال شود تا به این شکل بتوانید اولین قدم های سازمان خود را در ایجاد رابطه موثر با مخاطبینتان بردارید.

 

همانند قابلیت فعال سازی ماژول، این امر نیز تنها با یک تیک فعال می شود و شما نیاز به هیچ تنظیمات اضافی برای فعال سازی ارسال پیامک برای مخاطبین خود نخواهید داشت.

 

۳- شخصی سازی متن پیامک ها

اگر علاقه دارید تا متنی دلخواه برای ارسال به مخاطبین خود تنظیم کنید اصلا نگران نباشید.

 

در ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین ویپینگ، امکان ارسال پیامک با متن دلخواه وجود دارد، به این شکل که شما می توانید با استفاده از پنل مدیریت تحت وب این ماژول، نوع متن ارسالی خود را از میان چندین نمونه پیامک آماده انتخاب کنید و جالب تر آنکه می توانید بخش اعظمی از این متن را با عبارات دلخواه خود شخصی سازی کنید و سپس برای ارسال به مخاطبین آماده کنید.

 

 

ضرورت استفاده از ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین

 

 

پیش از این ذکر شد که در جهت مدیریت ارتباط با مشتریان، راهکارهای مختلفی در قالب تکنولوژی ها و نرم افزار های گوناگون وارد بازار شده است و هر کدام از این راهکارها می توانند قدم های مهمی در جهت بهبود ارتباط با مشتریان به شمار آیند. پس ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین نیز یک راهکار بسیار خوب و البته ارزان در این مسیر می باشد.

 

اگر  قصد آن دارید تا با روشی ارزان و ساده یک قدم در جهت شروع یک ارتباط موثر با مشتریان خود بردارید، ماژول ذخیره ساز اطلاعات مخاطبین Voiping یک راهکار مناسب ارسال پیامک خوش آمدگویی  برای شما خواهد بود زیرا با استفاده از این ماژول شماره قادر خواهید بود، شماره مخاطبین جدید را به صورت خودکار ذخیره کنید تا بدون هیچ دردسر دارای یک بانک عظیم از شماره های تماس مخاطبان خود باشید و برای خوش آمدگویی به این مخاطب، یک پیامک با متن دلخواه خود ارسال کنید که این امر تاثیر بسیار فراوانی در جهت ایجاد حس رضایت، تعهد و وفاداری به عنوان مهم ترین مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری در مخاطبین خواهد داشت.

 

 

مزایای استفاده از ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین

 

 

دریافت ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی

دریافت ماژول جمع آوری شماره های مخاطبین

دریافت ماژول اصلاح شماره و نام در کالر آیدی به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ تومان ، به صورت رایگان

نصب رایگان این ماژول توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

حرف آخر

 

به عنوان حرف آخر اگر شما به فکر ایجاد یک رابطه خوب و مداوم با مشتریان خود هستید و به درستی احساس می کنید که موفقیت کسب و کار شما به رضایت و وفاداری مشتریان وابسته است و در این مسیر به دنبال راهکارهای ارزان و سریع هستید، ماژول ارسال پیام خوش آمدگویی به مخاطبان ویپینگ، پیشنهاد شگفت انگیزی برای شما خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

آموزش نصب ایزابل

 

 

با مرور تاریخچه نرم افزار ایزابل در قسمت اول از مجموعه آموزش ایزابل ، در این قسمت به مرحله نصب نرم افزار رسیدیم .

 

در این قسمت ابتدا با هم نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برای نصب و یادگیری ایزابل را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم و در ادامه به طور کامل و به صورت گام به گام و نصب ایزابل  تصویری ، نصب ایزابل را روی ماشین مجازی VMWare به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزار های مجازی سازی ، بررسی خواهیم کرد.

 

در این آموزش همراه ما باشید.

 

 

سخت افزار مورد ;نیاز برای یادگیری و نصب ایزابل

 

 

ایزابل ۴ از CentOs ورژن ۷٫۲  استفاده می کند ، این سیستم عامل برای راه اندازی نیاز به سخت افزار زیادی ندارد . ایزابل هم به صورت ۳۲bit  و هم به صورت ۶۴bit عرضه می شود، سیستم عامل CentOS 7 حداقل به یک هسته پردازنده X86 و ۱GB رم  و ۱۰GB دیسک برای اجرا نیاز دارد، شما با همین حداقل سیستم می توانید ایزابل را راه اندازی کنید، توان سخت افزاری سیستم بستگی به نوع کاربری  و تعداد تماس های هم زمان دارد، به یاد داشته باشید که ضبط مکالمات در ایزابل بار زیادی روی پردازنده دارد و سرعت دیسک نیز در هنگام ضبط مکالمه بسیار مهم است ، از این رو در صورتی که نیاز به ضبط مکالمات در تماس های همزمان زیادی را دارید بهتر است از پردازنده قوی و دیسک های SSD استفاده کنید، در غیر این صورت با یک پردازنده Atom (دو هسته )و ۲GB رم می تواند حدود هفتاد تماس همزمان را مدیریت کنید. (توجه داشته باشد که تعداد داخلی ها و خطوط شهری تاثیری روی سخت افزار ایزابل ندارد و صرفاً تعداد تماس همزمان  ,ضبط مکالمات اهمیت دارد)

 

 

نرم افزار مورد نیاز برای یادگیری و آموزش ایزابل

 

 

در صورتی که نمی خواهید  نصب را  روی سخت افزار واقعی انجام  دهید . برای تمرین و آموزش می توانید از نرم افزار Virtual Box و یا VMware Workstation برای استفاده کنید.

 

ایمیج نصب ایزابل ۴ که میتوانید آن را از طریق لینک زیر دریافت کنید

 

دانلود ایمیج نصب ایزابل

 

نرم افزار Winscp برای مرور فایل های لینوکس از طریق  SSH می باشد ، در قسمت های آینده از آن استفاده خواهیم کرد.

 

دانلود برنامه WinSCP

 

نرم افزار Putty این نرم افزار یک کلایت SSH می باشد که از طریق آن می توانید به کنسول لینکوس میزمان دسترسی داشته باشد.

 

دانلود برنامه Putty

 

 

آموزش نصب ایزابل روی ماشین مجازی

 

 

در این دوره آموزش ایزابل می توانید برای تمرین ، ایزابل را روی یک ماشین مجازی نصب و از آن استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید روش نصب روی آموزش نصب ایزابل سخت افزار واقعی هیچ تفاوتی با نصب روی ماشین مجازی ندارد. برای ساخت ماشین مجازی vmware سیستم عامل را روی Centos X64 قرار دهید مقدار دیسک هم ۲۰GB کافی می باشد. حالت کارت شبکه را هم  روی Bridge قرار دهید.

 

ایمیج ایزابل را درون ماشین مجازی گذاشته و ماشین مجازی رو روشن کنید.

 

در ابتدای نصب با صفحه مشابه تصویر زیر مواجه می شوید.

 

دوره آموزش ایزابل

 

در این پنجره Install را انتخاب میکنیم و در ادامه با پنجره ای مانند شکل زیر مواجه خواهیم شد.

 

آموزش نصب ایزابل

 

در این صفحه کافی است کلید Enter را فشار دهیم ، فرآیند نصب آغاز میشود  کمی صبر کنید تا با صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه شوید.

زبان نصب را روی زبان دلخواه قرار دهید ( این زبان فقط برای فر آیند نصب معتبر می باشد ) در اینجا ما زبان انگلیسی را انتخاب میکنیم با زدن دکمه Continue به ادامه نصب میرویم که صفحه ای مانند شکل تصویر زیر می باشد .

در قسمت Date&Time منطقه زمانی و ساعت سیستم را تنظیم میکنیم.

بعد از انجام تنظیمات آموزش ایزابل دلخواه بر روی  done کلیک میکنیم تا به صفحه قبل بازگردیم.

وارد قسمت installation destination می شویم .

دیسک مورد نظر را انتخاب می کنیم.

و تنظیمات پارتیشن بندی را مانند تصویر بالا روی Automatically Configure Partitionnig  قرار می دهیم و روی دکمه done کلیک میکنیم .

 

دوباره وارد صفحه قبلی می شویم این بار تنظیمات کارت شبکه را انتخاب میکنیم که با صفحه ای مطابق شکل زیر روبرو خواهیم شد.

در این صفحه روی configure کلیک میکنید و با صفخه ای مطابق شکل زیر روبرو می شوید .

در این صفحه به تب IPV4 Settings می رویم و تنظیمات مورد نظر را وارد میکنیم

در آخر هم روی دکمه done کلیک میکنیم . دوباره به صفحه قبلی باز خواهیم گشت این بار روی دکمه Begin Installation کلیک میکنیم تا فرآیند نصب آغاز شود.

در حین فرآیند نصب باید کلمه عبور سیستم عامل برای کاربر root را تعیین کنیم .

بعد از تعیین کلمه عبور دوباره به صفحه نصب باز خواهیم گشت منتظر می مانیم تا فرآیند نصب تمام شود ( وابسته به سخت افزار سیستم این فرآیند ممکن است کمی زمانبر باشد )

 

در ادامه نصب با پنجره ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد که از شما می خواهد کلمه عبوری برای پایگاه داده  Issabel که  MariaDB می باشد وارد کنید .

از شما تاییدیه کلمه عبور نیز گرفته خواهد شد

 

در مرحله بعد از شما خواسته می شود کلمه عبوری برای کاربر admin برای  پنل وب ایزابل انتخاب کنید .

بعد از این مرحله ، نصب ایزابل تمام شده و صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد.

این صفحه کنسول سیستم عامل CentOS می باشد با نام کاربری root و کلمه عبوری که هنگام نصب وارد کرده اید می تواند به کنسول وارد شود.

 

با وارد کردن IP  دوره آموزش ایزابل سیستم در مرور گر وب هم می توانید به کنترل پنل وب Issabel وارد شوید و با نام کاربری admin و کلمه عبوری که در آخرین مرحله انتخاب کرده اید می توانند وارد پنل ایزابل شوید .

 

توجه

 

به دلیل غیر رسمی بودن گواهی SSL در Issabel  هنگام دسترسی به پنل وب مرور گر از شما می خواهد که یک گواهی غیر معتبر را تایید کنید ، که لازم است این کار را انجام دهید.

 

این قسمت از آموزش ایزابل به پایان رسید در حال حاضر شما یک مرکز تلفن آماده برای راه اندازی دارید  در قسمت های بعد از مجموعه آموزش ایزابل با کنترل پنل وب ایزابل بیشتر آشنا خواهیم شد.



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

آموزش کار با CALL FILE ها

 

 

 

تماس خودکار تبلیغاتی چیست ؟

 

 

بگذارید در همین ابتدا یکی از نتایج هیجان انگیز یادگیری و آموزش کار با Call File ها را برایتان بازگو نمایم :

 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که تلفنتان زنگ بخورد و پس از پاسخ دهی با یک متن تبلیغاتی از پیش ضبط شده مواجه شوید ؟ این تماس ها همان تماس های آموزش CALL FILE  خودکار تبلیغاتی هستند که در مراکز تلفنی , توسعه داده شده اند .

 

ما هم میخواهیم در پکیج آموزش کار با Call File به توسعه و پیاده سازی همین کمپین های خودکار تبلیغاتی در مرکز تلفن های مبتنی بر استریسک بپردازیم . صد البته بهره برداری و استفاده از Call File ها فراتر از ساخت این گونه کمپین ها ی تبلیغاتی بوده و استفاده های هیجان انگیز تر دیگری هم خواهد داشت . پس با ما همراه شوید .

آموزش CALL FILE

 

پکیج آموزش CALL FILE و تماس خودکار مناسب چه افرادی می باشد ؟

 

 

علاقه مندان به یادگیری مباحث VOIP

علاقه مندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستم های تلفنی

مدیران و کارشناسان IT و شبکه

مدیران و کارشناسان تبلیغات و فروش

مدیران و کارشناسان واحدهای پشتیبانی و خدمات پس از فروش

 

 

سرفصل های پکیج آموزشی کار با CALL FILE ها وایجاد تماس های خودکار

 

 

معرفی Call File ها و انواع جریان های اجرایی در آن

بررسی ساختار یک Call File

معرفی دستورات لینوکس که در پیاده سازی سناریوها از آن ها استفاده خواهد شد (chmode , touch ,….)

ساخت یک کمپین تبلیغاتی و تماس خودکار

ساخت یک کمپین برای نظر سنجی از مشتریان

بررسی نکات مهم و عیب یابی در حین کار با Call File ها

بررسی نقاط ضعف و پوشش دهی آن ها در پیاده سازی پروژه های مبتنی بر Call File

 

 

بررسی سناریوهای موجود در این بسته آموزش تماس خودکار

 

 

سناریوی اول

ماژول تولیدی در این سناریو در یک زمان مشخص با یک گروه از مشتریان ما تماس خواهد گرفت و یک پیام نبلیغاتی را برای آن ها پخش خواهد کرد .

 

سناریوی دوم

ماژول تولیدی در این سناریو در یک زمان مشخص با یک گروه از مشتریان ما تماس خواهد گرفت و  آنها را به یک نظر سنجی هدایت خواهد نمود .

 

نکات مهم و کاربردی در پیاده سازی سناریوها :

زمان مورد نظر میتواند هر زمانی در حال و آینده باشد .

ماژول تولیدی شماره تلفن مشتریان فرضی را از یک فایل متنی که به آن داده خواهد شد استخراج کرده و سپس به برقراری تماس با مشتری اقدام خواهد کرد .

 

 

با خریداری بسته آموزشی کار با CALL FILE ها چه مزایا و امتیازاتی نصیب من می شود ؟

 

 

۳۰ دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای کار با Call File ها

جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF

تمامی کدهای تولید شده در تماس خودکار تبلیغاتی سناریوها ی پیاده سازی شده در این آموزش تحت قالب یک فایل PHP

پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و تیکت با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج

 

 

آیا این بسته آموزشی شامل گارانتی هم می شود ؟

 

 

صد در صد بله :

 

چنانچه به هر دلیلی پس از خریداری این بسته آموزشی , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقظ کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .

 

حرف آخر

 

در نهایت به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال یک آموزش با کیفیت و پروژه محور برای یادگیری کار با Call File ها هستید , بدون شک این محصول همانست که دنبالش بودید ; فقط کافیست شروع کنید .



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

آموزش AGI نویسی

 

 

با استفاده از پکیج و فیلم آموزش AGI نویسی به راحتی پروژه هایی مانند : تلفن بانک ، مسابقه تلفنی ، IVR های پیچیده ، انواع نظر سنجی تلفنی و  … را تولید نمایید و ماژول های اختصاصی خود ، برای الستیکس ، ایزابل و هر پلتفرمی دیگری بر پایه استریسک را توسعه دهید .

 

در این پکیج آموزشی قدم به قدم مراحل و نکات آموزش برنامه نویسی AGI را با هم بررسی می کنیم و در انتها به پیاده سازی ۲ سناریوی با ارزش و فراگیر در سیستم تلفنی های مبتنی بر VOIP ، می پردازیم .

 

شما در انتهای این آموزش می توانید انواع ماژول ها و سناریو های زیر را به راحتی پیاده سازی نمایید :

 

 

  1. ساخت یک تلفن بانک واقعی
  2. ساخت انواع ماژول های نظرسنجی
  3. پیاده سازی  IVR های پیچیده
  4. ساخت انواع  آموزش AGI مسابقات تلفنی
  5. ساخت ماژول حضور و غیاب پرسنلی
  6. پیاده سازی ماژول اعلان کد اپراتوری
  7. ساخت ماژول اصلاح Caller ID
  8. پیاده سازی ماژول خوشامد گویی به مخاطبان با ارسال SMS
  9. اجرای انواع سیاست گذاری ها بر روی کاربران ، تماس های ورودی و خروجی مرکز تلفن
  10. ….

 

آموزش AGI

 

 

پکیج آموزش AGI نویسی مناسب چه افرادی می باشد ؟

 

 

علاقه مندان به یادگیری مباحث VOIP

علاقه مندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستم های تلفنی

مدیران و کارشناسان IT و شبکه

 

 

سرفصل های پکیج آموزش AGI و برنامه نویسی آن

 

 

معرفی AGI

معرفی Fast AGI

معرفی Dead AGI

معرفی انواع کتابخانه های توسعه AGI

 

بررسی دستورات پرکاربرد در AGI نویسی

 

ساخت اولین برنامه AGI با زبان PHP

ارتباط با دیتابیس

بررسی و پیاده سازی ماژول نظرسنجی تلفنی

بررسی و پیاده سازی یک تلفن بانک واقعی

 

بررسی سناریوهای موجود در این بسته آموزش AGI

 

سناریوی اول : نظرسنجی تلفنی

میخواهیم مشتریانمان پس از اتمام مکالمه به نحوه ی پاسخ دهی اپراتور ها و یا کارشناسان ما با وارد کردن اعداد ۱ تا ۵ امتیاز دهند .

امتیاز های داده شده در دیتابیس ذخیره خواهند شد .

چنانچه امتیازی از ۳ کمتر باشد همان لحظه از مشتری میخواهیم که به صورت شفاهی دلیل نارضایتی خود را اعلام کند .

پیام او را ضبط خواهیم کرد .

پیام ضبط شده به همراه شماره اپراتور و شماره مشتری و زمان مکالمه به مدیر مربوطه ایمیل خواهد شد .

سناریوی دوم : تلفن بانک

مشتری با شماره تلفن  آموزش برنامه نویسی AGI بانک تماس گرفته و وارد یک IVR خواهد شد .

در ابتدا از مشتری خواسته خواهد شد تا شماره کارت و رمز خود را وارد نماید .

در صورت صحیح بودن اطلاعات می تواند با شماره گیری عدد ۱ از موجودی خود و با زدن عدد ۲ از ۵ گردش آخر حساب خود مطلع شود .

موجودی حساب برای مشتری خوانده خواهد شد و ۵ گردش آخر حساب به ایمیلش ارسال خواهد شد .

 

 

پیش نیازهای لازم برای شروع برنامه نویسی AGI

 

 

آشنایی نسبی با مباحث Dialplan نویسی

آشنایی به یک زبان برنامه نویسی مانند : PHP , Python , Perl , Linux Scripting , …

 

 

با خریداری بسته آموزش AGI نویسی چه مزایا و امتیازاتی نصیب من می شود ؟

 

 

۳۰ دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای برنامه نویسی AGI

جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF

تمامی کدهای تولید شده در سناریوها ی پیاده سازی شده در این آموزش تحت قالب یک فایل PHP

پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و تیکت با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج

 

 

آیا این آموزش AGI شامل گارانتی هم می شود ؟

 

 

صد در صد بله :

 

چنانچه به هر دلیلی پس از خریداری این بسته آموزش AGI نویسی , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقظ کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .

 

حرف آخر

 

در نهایت به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال درآمد زایی در حوزه VOIP هستید و یا می خواهید در توسعه و برنامه نویسی مرکز تلفن های مبتنی بر VOIP  از دیگر رقبایتان پیشی بگیرید ، بی شک به این پکیج آموزشی نیاز خواهید داشت . باشد که این محصول آموزشی سهمی هر چند کوچک در آینده کسب و کار شما ایجاد نماید .



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

آموزش ترانک بین ایزابل و نیوراک

 

 

امروز با آموزش ترانک بین ایزابل و نیوراک از سری مقالات کاربردی وب سایت ویپینگ در خدمت شما هستیم. به دلیل وجه اشتراک الستیکس، ایزابل و FreePBX در ساخت ترانک، این آموزش برای آموزش ترانک بین ایزابل و نیوراک هر یک از این سرور های تلفنی ذکر شده قابل استفاده خواهد بود. می کوشیم تا تمام مراحل را آسان و به همراه تصویر آموزش دهیم تا گام به گام با این مطلب بتوانید گیتوی نیوراک خود را به سیستم تلفنی دلخواهتان که می تواند ایزابل ، الستیکس یا FreePBX باشد متصل کنید.

دوره آموزش ایزابل

 

 

تعریف سناریو ترانک بین ایزابل و نیوراک

 

 

قبل از پرداختن به جزئیات کانفیگ بیایید نگاهی به سناریویی که قصد اجرای آن را داریم بیندازیم. همانطور که در شکل زیر می بینید تعدادی تلفن به سرور تلفنی ما که همان ایزابل است با استفاده از آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫۳۰ متصل شده اند. حال می خواهیم ایزابل را به وسیله ترانکی از نوع پروتکل SIP به گیتوی نیوراک با آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫۳۱ متصل کنیم بنابراین تماس های کاربران از طریق گیتوی نیوراک به خطوط شهری و یا برعکس مسیر دهی خواهند شد.

ترانک بین ایزابل و نیوراک

 

 

 

ساخت ترانک ایزابل ( الستیکس ، FREEPBX )

 

 

زمانی از پروسه Registration در ساخت ترانک بین ایزابل و نیوراک استفاده می کنیم که گیتوی ما از آدرس ثابتی در شبکه استفاده نکند. در این شرایط جهت تفکیک بین دستگاه ها ترانک بین استیکس و نیوراک از نام کاربری و رمز عبوری که توسط گیتوی به سرور ارسال شده استفاده می شود. در حقیقت اگر از آدرس استاتیک ( ثابت ) استفاده می کنید تنها وارد کردن اطلاعات دستگاه مقابل ترانک را ایجاد خواهد کرد.

 

از مسیر PBX>PBX Configuration>Trunks وارد صفحه تنظیمات ترانک می شویم، با کلیک بر روی گزینه Add SIP Trunk با استفاده از تکنولوژی SIP ، ترانک بین ایزابل و نیوراک را ایجاد می کنیم.

 

از بخش General Settings یک نام که توضیحی برای این ترانک است وارد کنید. برای مثال ToNewrock سپس از قسمت Outgoing Settings یک اسم انتخاب کنید که برابر با نام کاربری در تنظیمات ترانک خواهد بود.

 

برای فیلد Peer Details بسته به نوع ترانکی که می خواهید، یکی از دو مقدار این جدول را در قسمت مربوطه وارد کنید :

 

ترانک بدون Registration

host=192.168.100.31

type=friend

qualify=yes

insecure=very

dtmfmode=rfc2833

disallow=all

allow=alaw,ulaw

ترانک با Registration

host=dynamic

username=yourusername

secret=yoursecret

type=friend

qualify=yes

insecure=very

disallow=all

allow=alaw,ulaw

dtmfmode=rfc2833

 

تنظیمات را submit و جهت اعمال تغییرات بر روی Apply کلیک کنید.

 

تنظیمات Peer در ترانک بین ایزابل و نیوراک

تمام آنچه می بایست در الستیکس یا ایزابل تنظیم می شد انجام شده، حال به سراغ راه اندازی و تنظیمات ترانک بین ایزابل و نیوراک در قسمت گیتوی می رویم.

 

 

راه اندازی اولیه گیتوی در ترانک بین ایزابل و نیوراک

 

 

اولین مرحله پس از روشن کردن گیتوی و اتصال به شبکه دانستن IP آدرس گیتوی نیوراک است. با توجه به مدل های مختلف از گیتوی های آنالوگ نیوراک آدرس های متفاوتی دوره آموزش ایزابل توسط شرکت بر روی دستگاه ها گذاشته شده است. دستگاه های سری MX60 و MX120 از آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۲٫۲۴۰ و سری MX8 ، MX8A ، HX4 و HX4E  از آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۲٫۲۱۸ به صورت پیشفرض استفاده می کنند.

 

در صورتی که با هیچ یک از این دو آدرس قادر نبودید به دستگاه متصل شوید شرکت نیوراک یک ابزار نرم افزاری به نام Newrock Finder در اختیار شما قرار داده تا بوسیله آن بتوانید دستگاه های این شرکت را از طریق شبکه شناسایی کنید.

 

پس از دانلود نرم افزار و خاموش کردن گیتوی نیوراک نرم افزار را نصب کنید. سپس Newrock Finder را اجرا و گیتوی نیوراک را روشن کنید و تا پیدا کردن آدرس توسط نرم افزار منتظر بمانید. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل لیستی از تمام دستگاه های نیوراک به همراه آدرس آن ها به شما نمایش داده خواهد شد.

 

نرم افزار نیوراک در ترانک بین ایزابل و نیوراک

در گام بعدی وارد کنترل پنل گیتوی نیوراک می شویم. از مسیر Basic>SIP وارد تنظیمات مربوطه می شویم.

 

Registrar Server : آدرس شبکه سرورتلفنی ( الستیکس یا ایزابل ) را وارد کنید ، برای مثال ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫۳۰

 

Proxy Server : مجدداً آدرس سرورتلفنی را این بار به همراه پورت SIP وارد کنید (به صورت پیش فرض ۵۰۶۰). برای مثال : ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫۳۰:۵۰۶۰

 

username و secret ی که در تنظیمات ایزابل یا الستیکس انتخاب کرده اید را به ترتیب در فیلد های Username و Password وارد کنید.

 

در این لحظه بیایید نگاهی دقیق تر به ویژگی Routing Table در ترانک بین ایزابل و نیوراک بیاندازیم. هر سطر در قسمت روتینگ به معنای یک سیاست جهت مسیر دهی تماس ها است. با استفاده از الگوی زیر می توانید انواعی از مسیر دهی ها را در گیتوی داشته باشید.

 

Source Number ROUTE Routing Destination

 

به عنوان مبداء تماس ها برای مثال تماس هایی که از آدرس IP سرور وارد گیتوی می شوندSOURCE

رقم هایی که توسط فرد تماس گیرنده شماره گیری می شوند. الگوی استفاده شده برابر با الگوهای تماس استریسک استNUMBER

به معنای مسیر دهی تماس هایی از الگوی ساخته شده است.ROUTE

مقصد تماس ها که می تواند خطوط شهری یا تلفن های آنالوگ باشدROUTING DESTINATION

برای روشن تر شدن مواردی که اشاره کردیم به مثالی که در ادامه برای این سناریو در نظر گرفته ایم دقت کنید. مسیر Routing>Routing Table را دنبال کنید و مقدار زیر را با توجه به آدرس سرور ویپ (الستیکس یا ایزابل) وارد کنید:

 

IP[192.168.100.30] X     ROUTE           FXO     ۱-۸

 

مفهوم این سطر به این شکل می باشد که تماس هایی با مبدا آدرس شبکه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫۳۰ که همان سیستم تلفنی ایزابل است با هر شماره گیری ای به مقصد خطوط شهری پورت ۱ تا ۸ دستگاه هدایت می کنیم. در این بخش نیز با کلیک بر روی  Submit تنظیمات را ذخیره می کنیم.

 

وارد مسیر Line>Trunk شوید و به ازای هر پورت خط شهری از لیست Trunk ID مقدار پارامتر Inbound Handle را بر روی binding قرار دهید و سپس در قسمت binding number مقدار بر روی ۹۹۹۹  قرار داده شود. در حقیقت Binding Number همان DID است که گیتوی برای تماس های خود به ایزابل ارسال می کند. جهت فعالسازی قابلیت تشخیص کالرآیدی گزینه Caller ID Detection را نیز فعال کنید.

 

ترانک بین ایزابل و نیوراک تنظیم DID ترانک

یکی از مواردی که جهت درستی عملکرد خطوط آنالوگ می بایستی تنظیم گردد مقادیر Busy Tone خط است. ویژگی مثبتی که در گیتوی های نیوراک هست که به شما این امکان را می دهد تا بدون دانستن پارامتر های خط خود تنها با انتخاب گزینه ایران تماس های شما به درستی بعد از اتمام مکالمه قطع گردند.

 

برای این منظور از مسیر Advanced>Tones وارد بخش تنظیمات بوق اشغال خطوط می شویم . تنها با انتخاب گزینه ایران از لیست موجود در بخش Country/Region موارد مربوط به این بخش انجام خواهند شد.

 

بوق اشغال در ترانک بین ایزابل و نیوراک

تنظیمات را ذخیره سپس از مسیر Tools>Reboot گیتوی را راه اندازی مجدد کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

 

همه موارد برای تنظیم ترانک بین ایزابل و نیوراک لازم بود را توضیح دادیم. اگر به همراه ما مراحل را به درستی طی کرده باشید در قسمت بعد می توانید صحت تنظیمات خود را آموزش ایزابل بررسی کنید. البته راه اندازی سیستم تلفنی فقط با انجام ترانک تمام نمی شود،  ماژول هایی مانند Outbound Route ، Inbound Route هستند که نیاز به تنظیمات دارند. شما می توانید با مراجعه به دوره آموزش FreePBX و یا دوره آموزش ایزابل موارد بیشتری را مطالعه و سناریو سیستم تلفنی خود را تکمیل کنید.

 

جهت اطمینان از درستی تنظیمات از منوی PBX>Tools>Asterisk-Cli دستور sip show peers را وارد و بر روی گزینه Execute کلیک خروجی، خروجی حاصله وضعیت تمام موجودیت هایی از نوع پروتکل SIP خواهد بود. به سطری که نام ترانک شما در آن قرار دارد دقت کنید. از ستون Status وضعیت ترانک می بایست مانند تصویر زیر در حالت Ok باشد.

 

بررسی ترانک بین ایزابل و الستیکس



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

تاریخچه نرم افزار تلفنی ایزابل

 

 

ایزابل یک نرم افزار تلفنی رایگان و متن باز است که هسته تلفنی آن Asterisk می باشد. ایزابل تعداد زیادی نرم افزار جانبی را در بر گرفته و باعث شده است که حتی افرادی که دانش نسبتاً کمی از VOIP و شبکه دارند به راحتی بتوانند یک مرکز تماس

 

استریسک ( Asterisk ) محبوب ترین نرم افزار تلفنی در سال ۱۹۹۹ توسط مارک اسپنسر  ( Mark Spencer ) بنیانگذار شرکت دیجیوم برای سیستم عامل لینوکس تولید شد ، هر جند این نرم افزارتاریخچه ایزابل بسیار کار آمد و قدرتمند هست ولی به دلیل عدم داشتن واسط کاربری گرافیکی کار با آن بسیار دشوار است و صرفا متخصصین خبره می توانند ار آن  استفاده کنند . ولی از انجایی که این نرم افزار به صورت متن باز و و رایگان ارادئه می شود شرکت های دیگر  دست به کار شدند و و شروع به تولید واسط کاربری برای استریسک کردند .

دوره آموزش ایزابل

 

 

واسط های کاربری استریسک

 

 

از واسط های کاربری استریسک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

۴PSA VoipNow

ansitel

AsteriskNOW

Astimax

Be IP IPBX

Elastix

FreePBX

………..

از معروف ترین آنها می توان FreePBX را نام برد که توسط شرکت Schmooze ( اشموز ) توسعه پبدا کرد است ( در حال حاضر مالکیت FreePBX درایزابل چیست اختیار شرکت Sangoma  می باشد )  هر چند FreePBX به صورت رایگان و متن باز ارائه می شود ولی صرفا قسمت تلفنی آن رایگان می باشد و برای مابقی ماژول های کاربردی باید هرینه پرداخت شود.

 

یکی دیکر از  واسط های کاربری استریسک الستیکس نام دارد که توسط شرکت پالوسانتو ( palosanto ) توسعه می یافته ، الستیکس در قسمت تلفنی از FreePBX استفاده می کند ولی تعداد زیادی نرم افزار کاربردی در آن وجود دارد که باعث می شود راه اندازی یک سیستم تلفنی کامل با دانشی کم به راحتی میسر باشد ، از میان این این نرم افزار ها می توان به Hylafax ،  Agenda ، Mail server ، Open fire و بعضی تنظیمات لینوکس میزبان اشاره کرد.

 

همین مجتمع بودن باعث می شود Elastix  حداقل در ایران به محبوب ترین واسط کاربری برای Asterisk تبدیل شود.

 

البته نباید از کاستی های الستیکس هم غافل شد نسخه های Asterisk ، FreePBX  جمله مشکلات الستیکس می باشد . الستیکس در سه نسخه ۲٫۵ ، MT و ۴ ارائه می شد ، با واگذاری الستیکس به شرکت ۳CX در سال ۲۰۱۶ پروژه الستیکس آموش ایزابل با هسته استریسک متوقف شد و نسخه ۵ آن با هسته ۳CX که دیگر متن باز و رایگان نبود ارائه شد و نسخه های ۴ و MT  از روی سایت این شرکت حذف شدند و تنها نسخه ۲٫۵ کماکان قابل دسترس می باشد.

تاریخچه ایزابل

 

 

ایزابل ، الستیکس جدید

 

 

اما این پایان پروژه الستیکس نبود ، در حال حاضر این پروژه توسط تیمی دیگر با نام ایزابل  (isabel)  در حال توسعه می باشد هر چند ایزابل دست خوش تغییرات زیادی نسبت به الستیکس دوره آموزش ایزابل نشده و تغییرات آن صرفاً شامل چند نرم افزار مجتمع دیگر و تغیر رنگ زمینه و لوگوها ی اینترفیس الستیکس می باشد ولی با این حال آینده از آن Issabel خواهد بود و بهتراست دوستداران الستیکس دیگر با آن خداحافظی کنند و سیستم های خود را به ایزابل به روز رسانی کنند.

 

در این دوره آموزش ایزابل بیشتر قصد داریم به نرم افزار های اضافی ایزابل بپردازیم ، البته از سیستم تلفنی هم غافل نخواهیم شد و به آموزش آن نیز خواهیم پرداخت ولی به یاد داشته باشید که قسمت تلفنی ایزابل هم مانند الستیکس از FreePBX استفاده می کند و با یادگیری FreePBX قطعاً قسمت تلفنی  ایزابل را نیز مسلط خواهید شد.

 

در قسمت های آینده دوره آموزش ایزابل آموزش روی Issabel نسخه ۴ ارائه خواهد .



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fereshteh

تنظیم تماس های خروجی در FreePBX

 

 

به قسمت تنظیم تماس های خروجی در FreePBX از دوره آموزش FreePBX رسیده ایم. این ماژول به ما کمک می کند تا به سیستم تلفنی خود بگوییم چه داخلی هایی می توانند خطوط خارج از سازمان را شماره گیری کنند و برای برقراری تماس از کدام ترانک در سیستم استفاده شود. بنابراین تنظیم تماس های خروجی در FreePBX مجموعه ای از قوانین است که با استفاده از آن ها می توانیم مسیر تماس های خروجی مانند یک سرور ویپ دیگر ، خطوط شهری آنالوگ و یا خطوط دیجیتال باشد را انتخاب کنیم.

 

 

یک راه انداز سریع برای تنظیم تماس های خروجی در FREEPBX

 

 

بدون پرداختن به حاشیه سراغ تنظیم سریع تماس های خروجی می رویم و روش راه اندازی را به صورتی کاربردی بررسی خواهیم کرد. بنابراین اگر تنها قصد راه اندازی دارید همین بخش اول کافی خواهد بود اما در ادامه تمام جزئیات این ماژول در تنظیم تماس های خروجی در FreePBX را به صورت کامل مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

تماس خروجی در FreePBX

 

از منوی اصلی پنل کاربری وب وارد مسیر Connectivity>Outbound Route می شویم. در این صفحه لیستی از تمام روت های خروجی نمایش داده می شود، اولویت خروج تماس ها با توجه به جایگاه آن ها در لیست مشخص می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما اگر برای بار اول وارد این صفحه شده اید بر روی گزینه Add Outbound Route کلیک کنید تا یک مسیر خروجی جدید بسازیم.

دوره آموزش FreePBX

در قسمت Route Name نامی دلخواه برای Outbound Route می گذاریم سپس از لیستی که در قسمت Trunk Sequence for Matched Routes موجود است یک ترانک را به عنوان تماس خروجی انتخاب می کنیم. در مرحله بعد می بایست الگوهای شماره گیری برای تنظیم تماس های خروجی در FreePBX را مشخص کنیم.

برای راه اندازی سریع از بخش Dial Patterns که به شما امکان انتخاب الگوهای متفاوتی می دهد، تنها “.” را در قسمت Match Pattern مانند تصویر زیر وارد کنید. اما نگران نباشید ما همه تماس خروجی در FreePBX  جزئیات الگوهای تماس که همان Match Pattern ها هستند را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

راه اندازی سریع برای تنظیم تماس های خروجی در FreePBX تمام شد، می توانید با کلیک بر روی گزینه submit و سپس Apply Config تنظیمات خود را ذخیره و اعمال کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص ماژول Outbound Route بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

ویژگی های کلی در تنظیم تماس های خروجی در FREEPBX چیست؟

 

 

Route name : همانطور که در بخش قبل گفتیم این فیلد نامی اختیاری برای این روت است.

 

Route CID : مقدار Route CID به جای کالرآیدی فرد تماس گیرنده نشان داده خواهد شد.

 

Override Extension : اگر این گزینه فعال شود کالرآیدی داخلی حذف و شماره Outbound Route بعنوان CID در تماس نشان داده می شود.

 

Route Password : می توانید برای بعضی تماس های خروجی محدودیت هایی داشته باشید که با وارد کردن رمز عبور بتوان از آن ها استفاده کرد برای مثال در سازمان خود می توانید رمز عبوری برای تماس های خارج از کشور مشخص کنید.

 

Route Type : در صورتی که از این روت برای تماس های اضطراری مانند اورژانس استفاده می کنید حالت Emergency را انتخاب کنید.

 

Music On Hold : برای مدت زمانی که فرد تماس گیرنده منتظر می ماند تا تماس برقرار شود می توانید موزیک انتظار پخش کنید.

 

Time Group : این قابلیت فراهم است تا روت شما فقط در بازه های زمانی خاصی کار کنند، در ماژول Time Group می توانیم گروه های مختلف زمانی که شامل بازه های خاصی از زمان می شوند را بسازیم و سپس در این قسمت از آن ها استفاده کنیم. ماژول تایم گروپ در دوره آموزش FreePBX بررسی خواهد شد.

 

Route Position : اولویت بندی روت های خروجی برای این Outbound Route را می توانیم مشخص کنیم. همانطور که می دانید تنظیم تماس های خروجی در FreePBX با اولویت بندی بر اساس جدول روت ها توسط سیستم بررسی می شوند  بنابراین می توانید این اولویت را مشخص کنید.

 

Trunk Sequence for Matched Routes : یک یا چند ترانک برای خروج تماس ها می توانیم انتخاب کنیم. به دلیل وابستگی این ماژول به قسمت ترانک ها پیشنهاد می کنیم در ساخت ترانک در FreePBX از دوره آموزش FreePBX ما را مطالعه کنید.

 

Optional Destination on Congestion : در صورت در دسترس نیودن ترانک ها به هر دلیلی یا به حدنصاب رسیدن تعداد تماس ها می توان یک مقصد اختیاری نیز انتخاب کرد.

 

 

الگوهای تماس چه نقشی در تنظیم تماس های خروجی در FREEPBX دارند ؟

 

 

Pattern یا همان الگو شاید یکی از مهم ترین بخش ها برای تنظیم تماس های خروجی در FreePBX هستند. با استفاده از الگو هاست که تماس ها را از یکدیگر جدا و سپس سیاست های مختلفی را برای آن ها اجرا می کنیم.

 

برای مثال می خواهیم شماره گیری خطوط تلفن همراه را برای تعدادی از داخلی های مان محدود کنیم. با کمی دقت متوجه می شویم که تماس هایی از این نوع، دارای یک قالب آموزش FreePBX  مشابه هستند، این الگو برابر است با عدد ۰۹ در ابتدا و ۹ رقم در ادامه بنابراین به راحتی در تنظیم تماس های خروجی در FreePBX مسیر این نوع شماره گیری را مسدود می کنیم.

 

برای راحتی بیشتر و کمک به ذهن سپاری تمام مقادیری که در الگوهای تماس وجود دارند اطلاعات را به صورت خلاصه در جدول زیر گردهم آوردیم. در نظر داشتن این جدول به شما در تنظیم تماس های خروجی در FreePBX کمک خواهد کرد. ابتدا نگاهی به این جدول بیندازید سپس با چند مثال کاربردی نحوه استفاده آن ها را توضیح خواهیم داد.

با توجه به جدول بالا جهت مشخص کردن تماس هایی که مقصد آن ها شماره تلفن همراه است از الگوی ۰۹XXXXXXXXX_ یا .۰۹_ و برای فیلتر کردن تماس های خارج از کشور الگوی .۰۰X_ می توانیم استفاده کنیم.

 

چهار مقداری که می توانند در تنظیم تماس های خروجی در FreePBX با استفاده از الگو های تماس فیلتر و سپس ویرایش گردند عبارتند از :

 

prepend : در صورتی که تماس با الگوی داده شده برابری کند این مقدار به ابتدای رقم ها توسط این روت خروجی اضافه می شود.

 

prefix : اگر شماره گرفته شده توسط کاربر با الگو تطابق داشته باشد اعدادی که در این قسمت وارد می کنید از ابتدای ارقام حذف خواهند شد.

 

match pattern : الگوی تماسی است که در قسمت قبل با چند مثال آن را بررسی کرده ایم.

 

CallerID : در صورت وارد کردن مقدار کالرآیدی این روت تنها برای کسانی که دارای این کالرآیدی هستند اعمال خواهد شد.

 

 

در تنظیم تماس های خروجی در FREEPBX الگوها را دسته ای وارد کنید!

 

 

این امکان برای ما وجود دارد تا الگو های تماس را به صورت دسته ای وارد سیستم کنیم، این کار باعث تسریع در راه اندازی سیستم و همچنین راحت تر شدن کار خواهد شد. داشتن یک نسخه پشتیبان از این الگو ها به ما در ریکاوری این بخش نیز کمک خواهد کرد. قسمت Import/Export Patterns در FreePBX این امکان را برای شما فراهم آورده است.

 

با استفاده از گزینه Upload from CSV و با دوره آموزش FreePBX بارگذاری فایل با فرمت CSV الگو ها به صورت دسته ای به این Outbound Route اضافه خواهند شد. همچنین Export Dialplans as CSV یک خروجی از تمام pattern های تماس به شما خواهد داد.

 

برای آگاهی از نحوه ورود اطلاعات ابتدا یک خروجی از سیستم بگیرید و با مشاهده نحوه وارد کردن اطلاعات بعد از ویرایش این فایل را مجدد بارگذاری کنید.

 

 

سایر تنظیمات ( ADDITIONAL SETTINGS ) :

 

 

تمام نیاز های ما در سایر بخش ها جهت تنظیم تماس های خروجی در FreePBX برطرف شده است. در قسمت Additional Settings تنها امکان ایجاد دو تغییر وجود دارد. اول اینکه می توانید ضبط مکالمات را برای این خروجی با گزینه Call Recording فعال یا غیر فعال کنید و دوم آنکه با فعال و مشخص کردن گروه رمز در قسمت دوم برای تماس هایی که با این روت خروجی تطابق دارند می بایست رمز عبور توسط افرادی که شماره گیری می کنند وارد شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()